۲۲ دی ۱۳۸۸، ۱۳:۱۳

وزارت صنایع :

استراتژی توسعه صنعتی خودرو از اوایل سال آینده اجرایی می‌شود

استراتژی توسعه صنعتی خودرو از اوایل سال آینده اجرایی می‌شود

مدیرکل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع ومعادن گفت: کلیات استراتژی توسعه صنعتی خودرو به تصویب رسید و مقرر شد ظرف دو ماه، برنامه‌های اجرایی آن نیز تدوین و از اوایل سال آینده اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن صالحی نیا، دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقه، رتبه پنجم آسیا و یازدهم جهان را از اهداف سند استراتژی توسعه صنعتی خودرو اعلام کرد وگفت: برای رسیدن به این جایگاه ها باید به رقابت‌پذیری مبتنی بر توسعه فناوری‌ دست یابیم.

وی تصریح کرد: در سند استراتژی توسعه صنعتی خودرو، چشم‌انداز این صنعت در سال 1404 تعریف شده و دراین بین، رقابت‌پذیرشدن صنعت خودرو از مهمترین اهدافی است که به آن پرداخته شده است.

مدیرکل ماشین سازی ونیرو محرکه وزارت صنایع ومعادن در ادامه، پیش بینی تولید سه میلیون خودرو در افق مذکور را از جمله مصوبات این سند ذکر کرد وگفت: در سند مذکور، تولید سالانه حداقل سه میلیون دستگاه خودرو و 120 هزار خودرو تجاری پیش‌بینی شده است که این میزان حدود 5/ 3 درصد از کل خودروهای تولیدی در سطح جهان خواهد بود.

وی یادآور شد: در چشم انداز 1404، چهار راهبرد اساسی تولید خودرو با علامت تجاری داخلی و مشترک جهانی با تاکید بر صادرات محصولات تولیدی ، پایگاه قطعه‌سازی یا مجموعه خودرو با علامت تجاری معتبر داخلی و جهانی با مزیت داخلی ،جذب سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی در راستای فناوری‌های نوین (مانند خودروهای هیبرید و الکتریکی) به منظور توسعه صادرات و تبدیل به یک مرکز طراحی و مهندسی خودرو در منطقه پیش بینی شده است.

به گفته صالحی نیا، همچنین در چشم‌انداز مذکور اهدافی نیز در 11 بند برای توسعه صنعت خودرو تدوین شده که بخشی از آن به صورت کلان برای خودروسازان و قطعه‌سازان در سطوح کمی‌و کیفی پیش بینی شده است.

کد خبر 1015917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha