۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۹:۰۳

کمترین امکانات زندگی در شهرک جهان نمای کرج یافت نمی شود

کمترین امکانات زندگی در شهرک جهان نمای کرج یافت نمی شود

استان تهران - خبرگزاری مهر: شهرک جهان نما که از مناطق تازه ساز شهرستان کرج به حساب می آید و جمعیت زیادی را در خود جای داده، کمترین امکانات خدماتی و رفاهی را نداشته به طوریکه شهروندان این منطقه از نبود امکانات اولیه زندگی به شدت رنج می برند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج،  آپارتمان ها به سرعت ساخته می شوند و جمعیت منطقه روز به روز در حال افزایش است، این در حالیست که شهرک از لحاظ امکانات با معضلات و کمبودهای فراوانی روبه روست.

نبود مکانهای فرهنگی، امنیتی، تفریحی و امثال اینها از جمله مشکلات شهرک نشینان است. این کمبودها در حالی مطرح است که از ساکنین این منطقه نیز همانند کلیه مناطق شهری مالیات اخذ می شود و شهروندان بر این تاکید می کنند که حقوق آنان نیز باید مطابق حقوق سایر شهروندان در نظر گرفته شده و رعایت شود.

اگرچه اخیرا ساختمان آتش نشانی و کلانتری شهرک در حال ساخت و آماده سازی است اما هنوز از افتتاح آنها خبری نیست.

یکی از ساکنان شهرک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرک آب و هوای بسیار مناسبی دارد و همین باعث شده که مهاجرین زیادی برای سکونت به اینجا بیایند اما متاسفانه رسیدگی به آن بسیار محدود است.

نبود امنیت در ساعات پایانی شب

وی که شش سال از سکونتش در این منطقه می گذرد مشکل عمده شهرک را نبود امنیت به خصوص در ساعت های پایانی شب ذکر کرده و اضافه کرد: البته این مشکل با افزایش جمعیت قدری بهتر شده اما بلوار پاسداران که انتهای آن به در پارک جنگلی جهان نما می رسد شب ها محیطی بسیار خطرناک است وفضایی بسیار مناسب برای کمین زورگیران و سارقین و یا اراذل و اوباش است.

وی خاطرنشان کرد: خانه ما رو به این بلوار است و بارها پیش آمده که از این منطقه سر و صداهای مشکوک بشنویم.  

این شهروند ساکن جهان نما ادامه داد: البته مدتی است که قدری به این بلوار و همینطور خیابان اصلی شهرک رسیدگی کرده اند و برایش چراغ نصب کردند اما شهرک همچنان امنیت مناسبی ندارد.

یکی دیگر از شهروندان این منطقه ضمن گلایه از شرایط امنیتی شهرک به نبود مراکز فرهنگی در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرک فاقد یک فرهنگسرا یا حتی کتابخانه است، مسجد آن نیز سال هاست نیمه کاره مانده و بیشتر در حد یک حسینیه است و این وضعیت برای مردمی که هر یک با فرهنگ ها و قومیت های گوناگون در اینجا ساکن شده اند به شدت مشکل ساز شده است.

کمبود خطوط تاکسیرانی در شهرک

وی ادامه داد: ساکنین این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه هستند برای مثال برای رسیدن به شهر کرج باید از دو کورس تاکسی استفاده کنند و این در حالیست که مسیر چندان طولانی نیست و همینطور برای مسیر شهرک تا ایستگاه متروی اتمسفر که نزدیکترین ایستگاه به شهرک است هیچ گونه ایستگاه تاکسی در نظر گرفته نشده است

این شهروند یادآور شد: شهروندانی که مشاغلی خارج از شهر کرج دارند برای دسترسی به ایستگاه مترو به شدت با مشکل مواجه هستند و تاکسیرانی باید برای این امور چاره ای بیندیشد.

قطعی مکرر برق و کلافگی ساکنان

نجفی از دیگر ساکنان شهرک به قطعی های مکرر برق در مواقع ریزش باران اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل هم جواری این منطقه با کوه های کلاک بارش های بهاری در شهرک با شدتی بیش از سطح شهر انجام می گیرد. رعد و برق های مکرر و رگبار هر بار به خطوط برق این منطقه آسیب رسانده و به طور متوسط با هر مرحله ریزش باران ساکنین این منطقه قطعی برق را تجربه می کنند.

یکی دیگر از ساکنین مسیر نامناسب اتوبوس ها در مسیر برگشت از میدان کرج به شهرک را مشکل عمده شهرک نشینان عنوان کرد و گفت: در هر بازگشت به طور متوسط و در شرایطی که زیرگذر اتوبان به شهرک خلوت باشد مسافران 45 دقیقه تا یک ساعت در راه هستند که این زمانی بسیار طولانی است و به شدت وقت مردم را هدر می دهد.

وی ادامه داد: در مواقعی که بارندگی شدید است، ساعتهای پرترافیک و روزهای تعطیل این زمان به چندین برابر افزایش پیدا می کند، به نحوی که مثلا در روزهایی که بارندگی با شدت بیشتری اتفاق می افتد زیرگذر مسدود و پر از آب می شود.

نجفی بیان داشت: اتلاف این همه از زمان شهروندان به خصوص برای خانواده هایی که فرزندانشان در مدارس داخل کرج درس می خوانند بسیار آزار دهنده و نگران کننده است.

همجواری دو منطقه با فرهنگهای مختلف از جمله دیگر مشکلات

بسیاری از ساکنین این منطقه بر این عقیده اند که هم جواری دو منطقه قدیمی و جدید کلاک و شهرک که هر یک با فرهنگ ها و سابقه گوناگون در این منطقه ساکن شده اند و نیز عدم وجود مراکز فرهنگی برای آموزش های مورد نیاز شهروندی علت  بخشی از این مشکلات شده است.

حال که شهرستان کرج به ویژه شهرهای اقماری آن به دلیل همجواری با تهران بزرگ و ارزان بودن قیمت زمین نسبت به پایتخت در حال رشد است باید مسئولان شهرستانی، استانی و حتی ملی برای بهبود وضعیت این مناطق که جمعیت زیادی را در خود جای داده است اقدامات اساسی انجام دهند.

کد خبر 1067706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جواد معبودی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 0
      اقی ناظر نمیخواید این متن رو از سایتتون بردارید الان دیگه اباد شده ولی تو گوگل که سرچ میشه جهان نما اولین میاد بالا که جهان نما بدون امکاناته ممنون میشم این متن رو بردارید
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      کی گفته امکانات نداره؟