۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۷:۳۰

ناصحی خبر داد:

جذب 23 هزار پرستار در کشور

ساری - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور امسال 23 هزار پرستار جذب بهداشت و درمان کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ساری، محمد مهدی ناصحی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از پرستاران و ماماهای استان در ساری افزود:  با جذب پرستاران مشکلات حوزه پرستاری حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری ضریب 1.5 برابر ساعات کار در شبها و تعطیلات ، تامین نیروی انسانی و جذب 23 هزار پرستار، تعرفه های پرستاری و افزایش حق لباس در دستور کار قرار دارد .

ناصحی با اشاره به نامگذاری روز تولد حضرت زینب به عنوان روز پرستار گفت :  ارزش و منزلت پرستاران آنقدر والاست که کمکهای مالی و مادی جوابگوی خدمات ، ایثار و فداکاریهای این قشر زحمتکش نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به زحمات شبانه روزی پرستاران افزود : شرایط فراهم شده برای این قشر در شان آنان نیست وبا توجه به وضعیت دشواری کاری پرستاران از جمله شب کاریها و استرسهای موجود باید شرایط بهتری برای این قشر توسط مدیران فراهم شود.
 
وی با اشاره به ابعاد معنوی شخصیت حضرت زینب کبری گفت: ماندگاری وعظمت ایشان به خاطر راه و عملکرد ایشان است و ویژگی های شخصیتی ایشان همواره در تاریخ اسلام می درخشد.
 
وی با اشاره به ابعاد فرهنگی شخصیت حضرت زینب (ع) افزود : بانوان به خصوص پرستاران باید ابعاد شخصیتی این حضرت را مطالعه کرده و ایشان را به عنوان الگویی در زندگی  خود قرار دهند.
 
وی با اشاره به پرداخت اکثر مطالبات نیروی انسانی در اواخر سال 88 افزود : فاصله پرداخت مطالبات پرسنلی بسیار کوتاه شده و در سال 89 اضافه کار پرسنل درمانی تا پانزدهم ماه بعد پرداخت می شود.
 
رئیس انجمن پرستاری ایران نیز با اشاره به اینکه نظام سلامت باید اصلاح شود تا مشکلات بخش درمان  برطرف شود افزود : در جامعه ما به بخش درمان بیشتر از بخش سلامت توجه می شود درحالی  که ساختار جامعه باید به سمت سلامت محور باشد.
 
ابوالفضل جاریانی با اشاره به اینکه در جامعه درمان محور، پرداخت ها نا برابر است افزود: در جامعه سلامت محور پرداخت ها بر اساس ارزش کار است اما در جامعه درمان محور ، نیروی انسانی بر اساس تعداد تخت بیمارستانی و در نظام سلامت بر اساس جمعیت منطقه محاسبه می شود.
 
در پایان از 19 نفر پرستار ، ماما و شاغلین علوم آزمایشگاهی نمونه تجلیل شد .
 
منصور جوربنیان ، معصومه قدرتی ، روزیتا صیامی به عنوان پرستار نمونه کشوری و راضیه خمیری ثانی و معصومه خسروی به عنوان ماماهای نمونه کشوری انتخاب شدند.
 
حمیده صفاری ، بهدخت کیا، بها الدین سام دلیری ، زینب متاجی ، مژگان احمدی ، کتانه فرخ منش ، محمد ولی قلی زاده ، اعظم السادات عباس زاده ، فاطمه کبری قلی پور جمنانی و فرحناز گل محمدی  به عنوان پرستاران نمونه استانی و سعید مفید نخعی کارشناس نمونه ازمایشگاه و مژگان احمدی و فهیمه معتمدی به عنوان ماما نمنه استانی معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر 1071510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha