۲۲ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۳۴

وکیلی به مهر خبر داد:

اختصاص 2 میلیارد دلار اعتبار جدید به پارس جنوبی

اختصاص 2 میلیارد دلار اعتبار جدید به پارس جنوبی

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از اختصاص 2 میلیارد دلار اعتبار جدید به فازهای در دست ساخت پارس جنوبی خبر داد و گفت: با فروش 1700 میلیارد تومان فروش مرحله اول اوراق مشارکت پارس جنوبی به پایان رسید.

علی وکیلی در گفتگو با مهر با اشاره به فروش یکهزار و 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی فازهای پارس جنوبی، گفت: با توجه به استقبال مردم برای خرید 500 هزار میلیارد تومان اوراق ریالی در مرحله اول، بانک مرکزی مجوزهای لازم برای ادامه فروش اوراق را به بانک صادرات داده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر اینکه در مجموع تاکنون یکهزار و 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی عرضه شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی تعریف شده تا پاییز امسال هم حدود یکهزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی توسط بانک ملی ایران عرضه خواهد شد.
 
وی همچنین با یادآوری عرضه حدود پنج میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی برای تامین منابع مالی فازهای پارس جنوبی، بیان کرد: با به پایان رسیدن فروش اوراق مشارکت ریالی، انتشار و عرضه اوراق مشارکت ارزی آغاز خواهد شد.
 
اختصاص 2 میلیارد دلار اعتبار به پارس جنوبی
 
وکیلی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت عملیات اجرایی فازهای باقی مانده پارس جنوبی، توضیح داد: هم اکنون عملیات اجرایی تمامی فازهای این میدان مشترک گازی توسط پیمانکاران داخلی آغاز شده است.
 
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از اختصاص حدود 2 میلیارد دلار برای ساخت تجهیزات، تجهیز کارگاهها و سفارش خرید برخی از کالاها به فازهای پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات و طراحی ساخت تمامی فازهای پارس جنوبی به پایان رسیده است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه در شرایط فعلی بخش عمده ای از ساخت تجهیزات مورد نیاز به سازندگان داخلی سفارش شده است، بیان کرد: با توجه به روند اجرایی فعالیتها امکان تحقق هدف توسعه 35 ماهه پارس جنوبی فراهم است.
 
به گزارش مهر، قرارداد طرح توسعه 8 فاز پارس جنوبی خرداد ماه امسال به ارزش تقریبی 21 ملیون دلار به کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران داخلی واگذار شده است.
 
شرکت ملی نفت ایران قصد دارد تا پایان اسفند ماه امسال حدود 13 میلیارد دلار در فازهای پارس جنوبی منابع جذب کند که تاکنون جذب نزدیک به 5 میلیارد دلار از این منابع محقق شده است.
 
پیش بینی می شود با توسعه 35 ماهه فازهای باقیمانده پارس جنوبی در مجموع روزانه  200 میلیون متر مکعب گاز، 320 هزار بشکه میعانات گازی، چهار میلیون تن گوگرد و سالانه 4.4 میلیون تن گاز مایع (LPG) و چهار میلیون تن اتان به ظرفیت تولید کشور اضافه شود.
کد خبر 1150255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha