۳۱ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۱۷

"گزینه اشعار منصور اوجی" منتشر شد

"گزینه اشعار منصور اوجی" منتشر شد

کتاب "گزینه اشعار منصور اوجی" از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب گزینه‌ای است از اشعار مجموعه‌های "باغ شب"، "شهر خسته"، "خواب و درخت"، "تنهایی زمین"، "این سوسن است که می‌خواند"، "صدای همیشه"، "شعرهایی به کوتاهی عمر"، "کوتاه مثل آه!"، "مرا بشنوید"، "شعرهای مصری"، "سوره‌های زمینی"، شاخه‌ای از ماه"، دفتر میوه‌ها"، "باغ و جهان مردگان"، "شعر چیزی‌است شبیه گرگ"، "از وطن" و "در وقت حضور مرگ".

در ابتدای کتاب مقاله‌ای از کامیار عابدی با نام "اشاره‌ای به شعر کوتاه فارسی" به چاپ رسیده که در آن شعر فارسی را از دوره آغازین تا منصور اوجی بررسی کرده است.

در بخش "درآمد" خلاصه‌ای از زندگی اوجی و نحوه علاقه‌مندی‌اش به ادبیات و همچنین در گفتگوی هادی محیط با عنوان "شاعر لحظه‌ها و حالتها" می‌توان نظرات این شاعر را درباره مسائل گوناگون ادبی مطالعه کرد.

در بخش دوم این کتاب برخی از شعرهای این شاعر که به وسیله شاعران و منتقدان دیگر بررسی و خوانش شده به چاپ رسیده است.

از نویسندگان این بخش می‌توان به سیدعلی صالحی، محمدعلی سپانلو، مفتون امینی، مشیت علایی، محمدرضا یاسینی، رضا چایچی، شیرین ریاض و عزیز شبانی اشاره کرد.

در شعر "شب" از دفتر "شعر‌، چیزی‌است شبیه گرگ" می‌خوانیم: شب،/ ماهش را می‌سراید./ کوه، شکوهش را./ و نعنا، عطرش را./ و دخترک، اندوهش را./ و عروسک مانده در رگبار.../ و شاعر، شعرش را/ تا بخوانیم.

کتاب "گزینه اشعار منصور اوجی" با شمارگان 1100 نسخه در 360 صفحه و به قیمت 5900 تومان منتشر شده است.
 
 

کد خبر 1156038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha