۱۳ مهر ۱۳۸۹، ۱۴:۲۰

مهتاب کرامتی:

جهانی عادلانه و فارغ از نابرابری برای کودکان بسازیم

جهانی عادلانه و فارغ از نابرابری برای کودکان بسازیم

سفیر حسن نیت یونیسف در ایران به مناسبت روز جهانی کودک در پیامی به کودکان کشورمان گفت: برای رسیدن به جهانی عادلانه و فارغ از نابرابریها به نفع شما کودکان عزیزمان دست به دست هم می دهیم و از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کودک که در ساختمان معاونت سلامت وزارت بهداشت برگزار شد با فرستادن پیامی برای کودکان ایران گفت: بار دیگر شانزدهم مهر ماه، روز کودک فرا رسیده است. امسال روز کودک را با این شعار جشن می گیریم" کودکان در قلب اهداف توسعه هزاره – با هم برای ارتقای عادلانه ایمنی کودکان بکوشیم."

وی در ادامه این پیام اعلام کرد: افتخار می کنم که در یکی از جوانترین کشورهای دنیا زندگی می کنم، کشوری که بیش از نیمی از جمعیت آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

کرامتی در ادامه این پیام به کودکان توصیه کرد: برای خود جهانی بسازید که در آن کودکان به دلیل فقر شدید و گرسنگی از بین نروند، جهانی که همه کودکان فارغ از هر شرایط و با هر زمینه ای، بتوانند به مدرسه بروند و درس بخوانند.

وی افزود: جهانی که در آن دختران همگام با پسران در سازندگی جامعه خود دخیل باشند، جهانی که بیماریهای قابل پیشگیری و قابل درمان جان نوزادان وکودکان را نگیرد، جهانی که در آن سلامت مادران یک اولویت است، جهانی که در آن همه برای رفع نابرابریها میان کودکان بکوشند و آنها را به تحقق کامل ظرفیتها و استعدادهایشان برسانند. این جهانی است که ما می خواهیم با محقق کردن اهداف توسعه هزاره در پنج سال آینده به آن برسیم.

مهتاب کرامتی در پایان این بیانیه اعلام کرد: امروز در حالی که در جشن و شادی روز کودک سهیم هستیم، بار دیگر به خود یادآوری می کنیم برای رسیدن به جهانی عادلانه و فارغ از نابرابریها به نفع شما کودکان عزیزمان، دست به دست هم می دهیم و از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

کد خبر 1164689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha