۱۴ مرداد ۱۳۹۰، ۱:۳۴

دعای روز چهارم رمضان/

خدایا گناهانم را ببخش

خدایا گناهانم را ببخش

پروردگارا گناهانم را ببخش، توفیق شکرگزاری‌ات را نصیبم فرما و شیرینی ذکر و یادت و همینطور فرمانبرداری‌ات را به من ارزانی دار ...

دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ
واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ
وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ و
احْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ
یـا أبْصَرَ النّاظرین.

به نام خداوند بخشنده مهربان
خدایا نیرومندم نما در این روز عزیز به فرمانبرداری ات
و بچشان در آن شیرینى یادت را
و مهیا کن مرا در آنروز براى انجام سپاس‌گزاریت
به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشى خودت
اى بیناترین بینایان.

شرح مختصری بر دعای روز چهارم رمضان

در این روز توفیق فرمانبرداری از فرامین الهی،  یاد و ذکر همیشگی خداوند هستی بخش ، توفیق سپاسگزاری بابت نعمتهای بیشماری که در اختیارمان قرار گرفته و طلب بخشش گناهان مواردی هستند که بواسطه دعای روز چهارم از خالق خود طلب کرده، امید به اجابت داریم.

شکر نعمت

نعمتهای بیشماری از سوی خداوند متعال در اختیارمان قرار گرفته، در واقع هرچه داریم و هرچه هستیم به لطف خداوند است، اما انقدر این نعمتها دائم و همیشگی بوده و ما با آنها مأنوس شده ایم که گاهی از یاد می بریم اینها همه از اوست و باید قدردان باشیم.

گاهی متأسفانه انقدر درگیر روزمرگیهای زندگی می شویم که بی توجه به همه آنچه داریم حتی نفسی که می آید و می رود ، بابت نداشته های  کوچک خود بنای گلایه را می گذاریم.

با شکر نعمت وسپاس قلبی به درگاه خداوند، نعمتها و کرم خدا را افزایش می دهیم.

فَکُلُواْ مِمَّا رَزَقَکُمُ اللّهُ حَلالًا طَیِّبًا وَاشْکُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ إِن کُنتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُونَ، پس از آنچه خدا شما را روزى کرده است‏حلال [و] پاکیزه بخورید و نعمت‏خدا را اگر تنها او را مى‏پرستید شکر گزارید .(سوره نحل، ایه 114)

طلب بخشش

همه خواسته یا ناخواسته در طول روز گناهان ریز و درشتی را از سر بی توجهی مرتکب می شویم که اگر به موقع طلب بخشش نداشته باشیم، روی هم تلنبار شده و آنقدر بزرگ می شوند که دیگر به سادگی نمی شود آنها را جبران کرد.

خوب است از فرصت ماه رمضان برای طلب بخشش گناهان خود استفاده و با خود عهد کنیم، نهایت دقت و توجه را داشته باشیم که گناه نکنیم، هرچند به ظاهر کوچک.

وَمَا ظَنُّ الَّذِینَ یَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْکَذِبَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِنَّ اللّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لاَ یَشْکُرُونَ ؛ و کسانى که بر خدا دروغ مى‏بندند روز رستاخیز چه گمان دارند در حقیقت‏خدا بر مردم داراى بخشش است ولى بیشترشان سپاسگزارى نمى‏کنند .(سوره یونس، آیه 60)

برای هر روز هفته ذکری عنوان شده که صدمرتبه گفته شود.

ذکر روز جمعه: صلوات بر محمد و آل محمد.

کد خبر 1375492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha