۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۵۹

یک مقام مسئول درشهرداری:

معابر پایتخت استاندارد سازی می شوند

معابر پایتخت استاندارد سازی می شوند

مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت استانداردسازی معابر شهری گفت: این موضوع تاثیر مستقیمی بر تامین ایمنی شهروندان دارد .

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن آقایی با بیان این که تمام تلاش مدیریت شهری این است تا سطح ایمنی و سلامت شهروندان را از طریق استانداردسازی معابر شهری افزایش دهد گفت: در صورتی که معبری از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، آمار تصادفات رانندگی در آن معبر بالا خواهد رفت.

وی با تاکید بر نقش مهمی که استانداردسازی در کاهش ترافیک معابر شهری ایفاء می کند، اظهار کرد: این مهم می‌تواند با برطرف کردن مشکلات موجود و گشودن گره‌های ترافیکی باعث سهولت در حرکت خودروها با توجه به نوع و کاربری معابر شود.

آقایی، استانداردسازی خیابان های شریانی را متفاوت با خیابان‌های محلی دانست و تصریح کرد: به عنوان نمونه تعداد تقاطع‌ها، چراغ‌های راهنمایی، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی، علائم رانندگی، نوع خط‌کشی ها و پل های‌ عابر پیاده یک خیابان شریانی با یک خیابان محلی متفاوت است.

وی با اشاره به این که استانداردسازی بزرگراهی مانند شهید چمران که بافت اطراف آن نه مسکونی است و نه تجاری با خیابانی مانند جمهوری اسلامی که هم مسکونی است و هم تجاری فرق دارد، اضافه کرد: نوع کاربری‌ها و تعداد تردد عابران پیاده در خیابان جمهوری اسلامی به عنوان یک راه شریانی با بزرگراه شهید چمران به عنوان یک تندراه، تفاوت دارد.

مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: هر چند بخش‌های زیادی از شهر را بافت فرسوده تشکیل داده و قسمت‌های زیادی از معابر شهری در محدوده قدیم واقع شده اما تمام تلاش خود را به منظور رعایت اصول مهندسی و حرکت به سمت تبدیل معابر پایتخت به معابر استاندارد به کار گرفته‌ایم.

کد خبر 1698369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha