۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۳

معرفی بهترین رمان جنایی سال سوئد

معرفی بهترین رمان جنایی سال سوئد

سوئد با انتخاب اثری از آسا لارسون، بهترین کتب جنایی سال سوئد را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت این جایزه، آکادمی آثار جنایی سوئد با معرفی کتاب «قربانی برای بت کنعان» نوشته آسا لارسون از این کتاب به عنوان برنده جایزه کتاب جنایی سال سوئد نام برد.

این نویسنده سوئدی در سال 2004 نیز با دومین رمانش با عنوان «خون می‌پراکند» یک بار دیگر این جایزه را تصاحب کرده بود. او متولد 1966 و یک نویسنده تمام وقت در ژانر جنایی است و بیشتر کتاب‌های او به زبان انگلیسی نیز ترجمه و منتشر شده‌اند.

جایزه بهترین رمان جنایی خارجی نیز به «پیش از مسموم کردن» نوشته پیتر رابینسون رسید. پیتر رابینسون، نویسنده انگلیسی آثار جنایی که جوایز مختلف از جمله جایزه فستیوال «هاربرفرانت» 2010 را در کارنامه دارد، نویسنده آثار پرفروش است. 19 عنوان کتاب از مجموعه «کارآگاه بنکس»، چندین مجموعه داستان کوتاه و دو رمان با عنوان «آهنگ‌‌های کادمون» و «درمانی برای عشق نیست» از جمله آثار اوست.

جایزه بهترین رمان جنایی سال سوئد از سال 1982 هر سال اهدا می‌شود. هنینگ مانکل، ‌هاکان ناصر و استیگ لارسن از برندگان پیشین این جایزه هستند. اسیتگ لارسن پس از مرگش در سال 2006 این جایزه را برای «دختری که با آتش بازی کرد» از آن خود کرد و با آن در سراسر جهان شناخته شد.

سال پیش آرنه دال این جایزه را به خانه برد.

کد خبر 1751783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha