۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۹

گزارش مهر/

کمبود متخصص زنان در دامغان/بیماران باید نیمه شب وقت بگیرند

کمبود متخصص زنان در دامغان/بیماران باید نیمه شب وقت بگیرند

دامغان-خبرگزاری مهر: مردم شهرستان دامغان از کمبود پزشک متخصص زنان و زایمان در این شهر به عنوان یک معضل گلایه داشته و خواستار تسریع در حل موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجا که کمبود پزشک متخصص زنان و زایمان در شهرستان دامغان به یک معضل پزشکی تبدیل شده که مسئولان این شهرستان خصوصا عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی به طور جد به دنبال راه اندازی دانشکده علوم پزشکی جهت حل مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان هستند.

ازدحام جمعیت برای گرفتن نوبت در درمانگاه های دامغان

یکی از بیماران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه برای درمان خود باید صبح از ساعت 4:30 با حضور در درمانگاه دولتی این شهرستان برای گرفتن نوبت معطل بماند تا در اول وقت اداری بتواند برای دیدن دکتر نوبت بگیرد گفت: البته با توجه به ازدحام جمعیت و کمبود دکتر بعضی وقت ها موفق به دریافت نوبت نمی شویم و باید بدون نتیجه و دست خالی برگردیم.

یکی دیگر از این بیماران نیز ضمن تاکید بر مشکلات درمانی دامغان اظهار داشت: در مطب های خصوصی نیز با ازدحام جمعیت برای گرفتن نوبت روبرو می شویم و این امر به حدی است که بعضا موفق به دریافت نوبت نمی شویم و باید برای درمان خود به شهرهای همجوار مثل شاهرود مراجعه کنیم.

یکی از بیماران که از روستا برای گرفتن نوبت به شهر آمده بود نیز اظهار داشت: بنده باید از شب قبل به دامغان بیایم تا بتوانم روز بعد برای خود نوبت بگیرم که گاها به دلیل کمبود پزشک و ازدحام بیمار موفق به دیدار دکتر نمی شوم و باید دست خالی به روستا برگردم و روزی دیگر مراجعه کنم.

حضور بیماران از نیمه شب جهت دریافت نوبت دکتر در درمانگاه

یکی از آقایان دامغانی که برای گرفتن نوبت پزشک برای همسر خود به درمانگاه دولتی زنان و زایمان مراجعه کرده نیز اظهار داشت: برای همشهری های خود خیلی متاسفم که باید برای گرفتن نوبت پزشک متخصص زنان از نیمه شب به درمانگاه مراجعه کنند و برای بنده شاید مشکل نباشد ولی برای یک خانم با آن وضعیت بیماری خود که طلوع صبح باید برای گرفتن نوبت مراجعه کند واقعا مشکل و رنج آور است.

وی همچنین ضمن تقدیر از پیگیری های برخی مسئولان خصوصا امام جمعه و همچنین نماینده مردم شهرستان پیرامون ایجاد دانشکده پزشکی در دامغان گفت: امیدواریم مسئولان عالی در دولت و مجلس نیز همراهی و برای حل و برون رفت از این معضل چاره اندیشی کنند و به این امر توجه داشته باشند که بیماران فقط دغدغه بیماری خود را داشته باشند نه اینکه برای گرفتن نوبت نیز دچار مشکل شوند.

بهداشت و درمان زنان دامغانی جدی گرفته نمی شود

امام جمعه دامغان نیز ضمن ابراز تاسف از کم توجهی مسئولان نسبت به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان خصوصا کمبود پزشک متخصص زنان به خبرنگار مهر، گفت: خدمت به مردم باید عادلانه و در تمامی بخش ها به صورت متوازن باشد.

حجت الاسلام سید محمود ترابی، توجه به بخش بهداشت و درمان را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بارها از تریبون نماز جمعه برای حل این مشکل به مسئولان تذکر داده شده است.

بی توجهی برخی مسئولان به نظام سلامت و درمان قابل چشم پوشی نیست

وی با یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "یک بیمار غیر از بیماری نباید هیچ دغدغه دیگری داشته باشد" تصریح کرد: بی توجهی برخی مسئولان به نظام سلامت و درمان قابل اغماض نیست و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

امام جمعه دامغان ضمن تاکید بر اینکه دولت باید امکانات لازم را جهت ارائه خدمات درمانی برای آحاد ملت فراهم و مهیا کند، گفت: امیدواریم مسئولان استان هرچه زودتر جهت رفع کمبود پزشک متخصص زنان و زایمان و راه اندازی بیمارستان ولایت اقدام کرده و رضایت مردم را فراهم کند.

تسریع دانشگاه علوم پزشکی سمنان در جذب پزشک متخصص زنان در دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این وظیفه دانشگاه علوم پزشکی سمنان است تا در جهت جذب پزشک متخصص ویژه بانوان در دامغان بیشتر تلاش کند.

عبدالرحمان رستمیان با اشاره به اینکه فقط دو پزشک متخصص زنان و زایمان به دامغان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: مسئولان بهداشت و درمان استان و شهرستان برای جذب هرچه زودتر متخصص بانوان اقدام کنند.

وی در خاتمه اظهار داشت: این وظیفه دانشگاه علوم پزشکی سمنان است که اگر پزشکان معرفی شده وارد شهرستان نشده و فعالیت خود را آغاز نکرده اند برای جذب پزشکی دیگر به عنوان جایگزین اقدام کنند.

کد خبر 1760482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha