۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۶

قربانی:

شهرداری کرمانشاه آماده هر گونه عملیات برف روبی است

شهرداری کرمانشاه آماده هر گونه عملیات برف روبی است

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: شهردار کرمانشاه از آمادگی شهرداری برای برف روبی از سطح معابر و خیابان های شهر کرمانشاه در روزهای برفی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان قربانی از آماده باش کامل عوامل و امکانات شهرداری در آستانه فصل سرما خبر داد و گفت: با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی کرمانشاه، شهرداری ستاد برف روبی را از ابتدای آبان ماه تشکیل داده و اقدام به تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار برف روبی کرده است.

وی با بیان اینکه  شهرداری با استفاده از ده ها  دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین آمادگی لازم را برای پاکسازی معابر و خیابان های شهر دارد، افزود: ماشین آلات مورد نظر شامل 12 دستگاه گریدر، 10 دستگاه بیل بکهو، هشت دستگاه لودر، 24 دستگاه کمپرسی، 12 دستگاه کمپرسی شش تن و چهار دستگاه مینی لودر ‌است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری در سال گذشته مقدار هزار تن شن و ماسه را در ایام برفی برای جلوگیری از یخبندان در سطح معابر شهر پخش کرد، گفت: امسال نیز مقدار دو هزار و 500 تن نمک و هفت هزار و 500 تن شن برای هرگونه استفاده در معابر شهری به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سطح خیابانها و کوچه‌ها خریداری و دپو کرده‌ایم.

قربانی تأکید کرد:  شهرداری کرمانشاه امسال نیز 200 مخزن جدید شن و نمک افزون بر مخازن موجود، در کلیه خیابانها به ‌ویژه خیابانهای شیب ‌دار و پر تردد ایجاد کرده تا شهروندان در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری است که در تمام موارد  به شهروندان ارائه خدمت کند، برهمکاری مردم در روزهای برفی و یخبندان با شهرداری و پرهیز از تردد بی‌مورد در داخل شهر تاکید کرد.

قربانی تعداد نیروهایی را که در ایام بارش برف اقدام به برف‌روبی در سطح شهر می‌کنند 600 نفر عنوان کرد و گفت: در روزهای برفی آماده باش کامل و در روزهای عادی هم 40 درصد از نیروهای شهرداری درحال آماده‌باش هستند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه 15 ایستگاه مستقل برف‌روبی در مناطق شش‌گانه شهرداری ایجاد شده است، گفت: نصب مخازن شن و نمک مخصوص در بزرگراه‌ها و رمپ و لوپ‌های بزرگراهی نیز انجام شده تا از ظرفیت‌های شهروندان برای مشارکت در رفع مشکلات روزهای برفی بهره‌مند شویم.

وی همچنین از برف‌روبی پیاه‌روها، محوطه بازی کودکان و محوطه ورزشی داخل پارکها توسط ماشین‌آلات مخصوص برف روبی معابر که قابلیت مانور در تنگناها و گذرگاه های کوچک و کم عرض  را دارند خبر داد.

وی گفت: محل‌های عرضه شن و نمک به شهروندان نیز در مناطق به‌ ویژه مناطقی که معابر و کوچه‌های شیب‌دار دارند تعبیه شده تا شهروندان درصورت لزوم برای منازل و معابر خود دریافت و استفاده کنند.

وی یادآورشد: شهرداری کرمانشاه همچنین پیش تر به مهدهای کودک، مدارس، بیمارستان‌ها و ادارات، شن و ماسه تحویل داده تا در روزهای برفی و یخبندان استفاده شود.  
 

کد خبر 1770606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha