۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۳۹

موسوی‌نژاد عنوان کرد:

دشمن در مقابل روشنگری‌های شهید گنجی راهی جز شهادت وی نداشت

دشمن در مقابل روشنگری‌های شهید گنجی راهی جز شهادت وی نداشت

دشتستان - خبرگزاری مهر: نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: دشمن در مقابل روشنگری‌های شهید گنجی راهی جز شهادت وی نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد جمعه‌شب در اولین همایش بزرگ قرآنی یادواره بیست و دومین بزرگداشت شهید صادق گنجی با اشاره به شخصیت برجسته این شهید، اظهار داشت: شهيد گنجي هم قابليت و هم ظرفيت معرفي شدن در سطح بين الملل را دارد.

وی ادامه داد: مسئولان عالي استان بوشهر باید با مسئولين كشوري جلسه بگيرند و هم انديشي كنند تا بتوان شهيد گنجي را ابتدا براي تمام مردم جمهوري اسلامي ايران و سپس در عرصه بين المللي معرفي كنيم

نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: هر گروه و صنفي شهدايي والا مقام دارند و شهيد صادق گنجي هم از لحاظ شخصيت، هم به لحاظ صلابت و هم به لحاظ استقامت در برابر انحطاط فكري، سرآمد و گل سرسبد شهداي سفير در دنيا است.

وی  بيان كرد: شهيد صادق گنجي سفيري برخواسته از نظام جمهوري اسلامي ايران و درس آموز مكتب امام صادق(ع) بود و وقتي كه در پاكستان، تفكر وهابيت باعث انحراف دراسلام شده بود آن شهيد بزرگوار در مقابل اين تفكر ايستادگي كرد و اسلام حقيقي را براي مردم پاكستان تبيين كرد و نماي زشت دشمنان اسلام رابراي مردم، علما، روحانيون و ساير گروه ها نمايان ساخت.

حجت الاسلام موسوي‌نژاد ادامه داد: اين شهيد بزرگوار براي اثبات گفته‌هاي خويش هيچ‌گاه از زور استفاده نكرد و بيان شهيد گنجي آنقدر روشن، مستند و جذاب بود كه مردم پاكستان به راحتي صحبت هاي وي را مي پذيرفتند.

وی شهيد گنجي راچراغ هدايت مردم پاكستان معرفي كرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام، آن كساني كه پرچم اسلام را براي تامين منافع خود مي خواستند، در مقابل روشنگري‌هاي شهيد صادق گنجي راهي جز به شهادت رساندن اين شهيد بزرگوار نداشتند.

نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي مسير و راه شهيد گنجي را برگرفته از مسير اولياي الهي دانست و خاطرنشان ساخت: اين برنامه‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه به تفكر و جريان فكري شهيد گنجي عظمت بدهد و ما وظيفه داريم اين شخصيت را به جامعه بشناسانيم

در ادامه این آئین، قاریان ممتاز به قرائت صفخاتی از کلام الله مجید پرداخته و برای شهیدان گنجی فاتحه فرستادند.

همچنین گروه تواشیح میثاق کانون قرآن وعترت برازجان به اجرای سرود قرآنی پرداخت.

در پایان این مراسم روحانی تابلو فرش شهید نادر گنجی به مادر وی اهدا شده و از برگزیدگان مسابقه صبح صادق(ویژه زندگینامه شهیدصادق گنجی) تجلیل به عمل آمد.

اولین همایش بزرگ قرآنی یادواره بیست و دومین بزرگداشت شهید صادق گنجی در حسینیه اعظم برازجان برگزارشد و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران، حافظان وقاریان قرآنی و برخی از مسئولان استاني و شهرستاني در این آیین معنوی حضور داشتند.

کد خبر 2019323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha