۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷

تحولات سوریه/

زمینه سازی غربی ها برای دخالت نظامی در سوریه/تاکید دمشق بر کارشکنی انگلیس و فرانسه

زمینه سازی غربی ها برای دخالت نظامی در سوریه/تاکید دمشق بر کارشکنی انگلیس و فرانسه

همزمان با تاکید نماینده سوریه در سازمان ملل متحد بر تلاش فرانسه و انگلیس برای جلوگیری از حل مسالمت آمیز بحران این کشور یک مقام نظامی آمریکا از تلاش برخی کشورهای غربی برای دخالت نظامی در سوریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد فرانسه و انگلیس برای به شکست کشاندن هر گونه راه حل سیاسی بحران سوریه تلاش می کنند.

الجعفری از سازمان ملل متحد خواست کمیته ای برای تحقیق در خصوص استفاده گروههای مسلح از سلاح شیمیایی در سوریه تشکیل دهد. وی تاکید کرد گروههای مسلح و جبهه النصره آمادگی استفاده از تمام سلاحها برای ادامه فعالیت نظامی با هدف حفظ منافع حامیان خود را دارند.

وی خاطر نشان کرد تصمیم فرانسه و انگلیس برای حمایت تسلیحاتی از گروههای مسلح، شکست راه حل مسالمت آمیز در سوریه و اجرا نکردن توافقنامه ژنو است که بر ضرورت حل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید می کند.

وی افزود تلاشهای متعددی برای وارد کردن سلاح به سوریه از طریق کشتی صورت می گیرد و سلاحهای لیبی از طریق کشورهای مجاور مانند لبنان و سوریه وارد می شود.

خاطر نشان می شود وزارت امور خارجه سوریه روز گذشته اعلام کرد دولت سوریه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است کمیته فنی کارشناسی مستقل برای تحقیق در خصوص استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی در حمله به خان العسل در استان حلب تشکیل دهد، در این جنایت که روز سه شنبه 29 اسفند 1391 رخ داد، 25 سوری کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

یک رسانه لبنانی فاش کرده بود یک گروه مسلح مرتبط با القاعده در سوریه سه ماه پیش به مقادیری گاز کلر از یکی از کارخانه های حلب دست یافته بود.

از سوی دیگر،  نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد مخالفان سوری ممکن است از حملات شیمیایی به عنوان بهانه ای برای تغییر معادلات سیاسی استفاده کنند.

در حالی که برخی رسانه ها از مخالفت برخی نمایندگان  پارلمان، شخصیتهای سیاسی و طرفداران صلح در انگلیس با مسلح کردن مخالفان سوری خبر می دهند، یک مقام نظامی آمریکا در اروپا فاش کرد برخی کشورهای عضو ناتو بر روی طرحهای احتمالی برای اقدام نظامی در سوریه کار می کنند. اظهارات این مقام آمریکایی نشان می دهد که حمله شیمیایی تروریستها به منطقه خان العسل حلب بی ارتباط با چنین تلاشهایی نیست.

کد خبر 2021658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha