۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰

علیپور در مخالفت با رد کلیات لایحه بودجه:

کمیسیون تلفیق حق رد کلیات بودجه را نداشت/ تحریم ها دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه

کمیسیون تلفیق حق رد کلیات بودجه را نداشت/ تحریم ها دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه

نماینده قائم شهر گفت: کمیسیون تلفیق طبق ماده 186 اجازه رد کلیات بودجه را نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال علیپور نماینده مردم قائم شهر به عنوان مخالف رد کلیات لایحه بودجه اظهار داشت: بودجه کل کشور مهمترین سند برای رسیدن به اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران است و به همین خاطر باید جامع و کلان تدوین شود.

وی با انتقاد از کسانی که در موافقت با رد کلیات بودجه صحبت کرده اند، گفت: اظهارات این همکاران به صورت کلی بوده و هیچ استنادی را در اظهاراتشان بیان نکردند.

علیپور با بیان اینکه نباید کلیات بودجه رد می شد، گفت: کمیسیون تلفیق تنها می تواند به بررسی کلیات لایحه بودجه ورود کند. اما طبق ماده 186 نمی تواند کلیات آن را رد کند.

وی در ادامه افزود: یکی از نقاط مثبت کلیات لایحه بودجه 92 این است که دولت اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای اوراق مشارکت برای دولت، 6 هزار میلیارد تومان برای شهرداری ها و 15 هزار میلیارد تومان برای شرکت های دولتی پیش بینی کرده است تا از این طریق بتواند نقدینگی سرگردان را جمع آوری کند.

نماینده قائم شهر اظهار داشت: فروش اوراق مشارکت آثار ضد تورمی دارد و درآمد حاصل از آن برای طرح های عمرانی صرف می شود.

وی اظهار داشت: با این اقدام کسانی که نگران طرح های عمرانی بلاتکلیف بودند نگرانی شان حل می شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به واگذاری شرکت ها و تملک دارایی اظهار داشت: برای این بخش در مجموع حدود 40 هزار میلیارد تومان منظور شده است که کار بسیار خوبی است و قرار است 6200 میلیارد تومان آن به بخش سهام عدالت و موارد دیگر تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه اعداد و ارقام بودجه کاملا شفاف است گفت: ما نمی دانیم دم خروس را باور کنیم یا قسم را، اگر کلیات بودجه ایراد دارد پس چرا همکاران پیشنهاد می دهند بودجه اضافه شود. مثلا دولت در یک قسمت رقم را کم ارائه داده بود و نمایندگان اصرار کردند تا این رقم اضافه شود.

وی خطاب به نمایندگان گفت: فکر می کنید بعد از رد لایحه بودجه دولت بودجه را کم و زیاد می کند؟ وظیفه ما تغییر در جزئیات است.

علیپور همچنین با اشاره به واگذاری شرکت ها و طرح ها گفت: بیش از 100 شرکت قرار است واگذار شود که البته نسبت به وضعیت برخی از آنها انتقاداتی وجود دارد.

وی در پایان خطاب به کسانی که از تاخیر در ارائه لایحه بودجه انتقاد می کردند گفت: آیا تا به حال بررسی کرده ایم که دلیل این تاخیر در چند سال اخیر چه بوده است؟

وی گفت: تورم و فشارها و تحریم ها، مشخص نبودن قیمت ارز، از جمله دلایل تاخیر در ارائه لایحه بودجه بوده است.

کد خبر 2033644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha