۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸

احمدی نژاد در مراسم روز ارتش:

اتکا به قدرت و اجتماع مردم، منبع اقتدار ملی/ اقتدار استیجاری و عاریه‌ای از ملت صیانت نمی‌کند

اتکا به قدرت و اجتماع مردم، منبع اقتدار ملی/ اقتدار استیجاری و عاریه‌ای از ملت صیانت نمی‌کند

رئیس جمهور در مراسم رژه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: اتکا به توانمندی های بومی، ایمان به خدا، اتکا به ملت و خودباوری و مقابل دشمن ایستادگی کردن به همراه نوآوری و تجهیز به آموزش های روز، منابع اقتدار ملی برای کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد در مراسم رژه 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: یک ملت برای صیانت از استقلال و امنیت ملی خود و برای حرکت در مسیر پیشرفت و عزت نیازمند اقتدار است.

وی اظهار کرد: اقتدار حقیقی برآمده از درون و توانمندی های بومی است.

رئیس جمهور همچنین افزود: اقتدار استیجاری و عاریه ای هیچگاه از موجودیت ملت ها صیانت نمی کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید منابع اصلی اقتدار ملی را در درون ملت ها جستجو کرد، گفت: ایمان به خدا، نقطه جوشش اقتدار ملی است و کسانی که به خدا پیمان دارند و او را می پرسند و تلاش می کنند پیوسته به یک منبع قدرت متصل هستند.

وی اظهار داشت: کسانی که به خداوند ایمان دارند حزب الله هستند و حزب الله همیشه غالب است.

رئیس جمهور اتکاء به ملت را یکی دیگر از منابع اقتدار ملی خواند و گفت: تاریخ به یاد ندارد که یک ملت متحد طعم شکست را در برابر دشمنان چشیده باشد.

وی همچنین اتکا به قدرت و اجتماع ملت را یکی دیگر از منابع اقتدار ملی خواند و اظهار داشت: خودباوری و ایستادن مقابل دشمنان یکی دیگر از عوامل اقتدار ملی به حساب می آید.

رئیس قوه مجریه گفت: همچنین تجهیز آموزش های روز و حرکت به سمت اهداف تعیین شده و منحرف نشدن از مسیر یکی دیگر از منابع اقتدار ملی برای کشور است.

وی گفت: امروز ارتش سربلند جمهوری اسلامی این ویژگی های لازم برای پیروزی را دارد و این ارتش خدایی و مومن، مبتکر و خلاق، خودباور و متکی به توده های مردم، تجلی اقتدار ملت است. ارتشی که تحت فرماندهی کل قوا ماموریت هایش را انجام می دهد و ملتی که چنین ارتشی دارد طعم ذلت را نخواهد چشید. ارتش با هوشمندی از عزت و استقلال ملت صیانت می کند و راه را به سوی افتخار باز می کند.

وی اظهار داشت: هرگاه بیگانگان در منطقه جاضر شدند اختلافات شدت یافت و ناامنی ایجاد شد.

رئیس جمهور گفت: تجربه نشان داده اقتدار عاریه ای باعث ذلت کسانی می شود که به آن متکی هستند.

احمدی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: پیام ملت ایران، ارتش و قوای مسلح این سرزمین و ملت ها اتکا به اقتدار ملی، صلح و امنیت ملی در عرصه بین المللی است. من اطمینان دارم امروز ارتش عزیز یک الگوی مناسب برای همه ارتش های مستقل جهان است.

 

کد خبر 2035113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha