۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹

حجت الاسلام پناهیان:

سبک زندگی اسلامی را باید در هیئت‌ها به جوانان آموزش دهیم/ انگلیسی‌ها لباس بلند را از ما گرفتند

سبک زندگی اسلامی را باید در هیئت‌ها به جوانان آموزش دهیم/ انگلیسی‌ها لباس بلند را از ما گرفتند

قم - خبرگزاری مهر: استاد حوزه ودانشگاه با تأکید بر اینکه جذب جوانان باید مهمترین هدف هیئت‌های مذهبی باشد، گفت: سبک زندگی اسلامی باید در هیئت ها به جوانان آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه سه شنبه در نوزدهمین همایش سراسری مسئولان هیئات رزمندگان اسلام کشور در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) بیان داشت: پوشیدن لباس بلند استوانه ای شکل به افراد ابهت و متانت می دهد و کار انگلیسی ها بود که لباس بلند را از ما گرفتند، این در حالی است که لباس های بلند به ما حیا و نجابت می‌دهد و باید حداقل در عزاداری ها از آن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: جذب جوانان باید مهم ترین هدف هیئت های مذهبی از جمله هیئت رزمندگان اسلام باشد و هیئت باید بیشتر به جذب جوانان بپردازد.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: حضور در هیئت های مذهبی بهترین محل ابراز هیجانات معنوی و محل لذت بردن از معنویات، عشق ورزی به اولیای خدا و رفاقت و ایجاد گروه های محبتی است.

وی گفت: تعریف نه چندان علمی، دقیق و تا حدی واقع بینانه باعث شده است تا مساجد و هیئت‌ها را بین جوانان و مسن تر ها تقسیم کنیم وبگوییم مسن تر ها به مسجد رفته و جوانان به هیئت بروند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: هیئتی که نتواند به خوبی جوانان را جذب کند هیئتی اختصاصی برای گروه سنی خاص خواهد بود.

وی عملکرد هیئت‌های مذهبی را دارای نقشی بسیار موثر در الگودهی به جوانان ذکر کرد و افزود: باید سبک زندگی اسلامی را در هیئت ها به جوانان آموزش دهیم و برای این که  جوانان بیشتر به هیئت‌ها جذب شوند و کارایی هیئت‌ها را در میان جوانان افزایش دهیم باید به موضع سبک زندگی توجه ویژه داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: موضوع مد از مباحث رایج در بین جوانان است و یک هیئت اگر می‌خواهد نسبت به افزایش کارایی خود اقدام کند باید به مدل مو و لباس جوانان توجه کند.

وی وجود لباس فرم در هیئت‌ها را مایه تاثیرگذاری در سبک زندگی دانست و افزود: اگر این اتفاق رخ دهد شاهد جذب بیشتر جوانان بوده و هیئت در تغییر سبک زندگی جوان کارآمد می شود.

حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: هیئت رزمندگان باید از نمادهایی را استفاده کند که بوی مقاومت می‌دهد و باید حماسه از آن استشمام شود، این نماد هم جاذبه بیشتری برای جوانان  ایجاد می‌کند بلکه بخشی از سبک زندگی او تأمین می‌شود.

وی افزود: باید سبک زندگی جوانان را در تفریحات برنامه ریزی کنیم، جوانان هیئت باید مشغول به تفریحات سالم باشند و اگر بخواهیم جوانان را به هیئت‌ها جذب کنیم باید برای تفریحات جوانان برنامه ریزی کنیم.
 

کد خبر 2044717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha