۲۱ تیر ۱۳۸۴، ۱۰:۲۸

شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران:

بارگيري پايه سكوهاي "بهرگانسر" بزودي انجام مي شود

شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريائي ايران كار ساخت كارخانه فرآورش نفت در بخش خشكي واقع در منطقه نفتي بهرگان را به اتمام رساند.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از روابط عمومي شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريائي، عمليات بارگيري و حمل پايه هاي سكوي بهرگانسر بزودي از يارد "قائم" خرمشهر شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريائي ايران با استفاده از دو دستگاه بوژي 700 تني انجام خواهد شد.

مدير پروژه بهرگانسر در اين شركت ضمن بيان اين مطلب كه مراحل بارگيري، حمل، نصب و انجام اتصالات و راه اندازي سكوها در دريا تا آخر دي ماه امسال برنامه ريزي شده است، افزود: با اتمام كار در يارد خرمشهر، كار تست دستگاهها، پيش راه اندازي سكوي PP و LQ كه از ماه قبل شروع شده است، تا آخر شهريور امسال به پايان خواهد رسيد.

يوسف زاهد تصريح كرد: عمليات بارگيري پايه ها و سكوهاي بهرگانسر با وزن مجموع حدود 7000 تن انجام خواهد شد كه به تفكيك شامل سكوي PP با وزن حدود 2200 تن و سكوي LQ 1400 تن مي باشد و بقيه شامل پايه ها، شمع ها و متعلقات و همچنين پايه ها و سكوهاي سرچاهي است و ارتفاع پايه سكوها به دليل عمق كم آب در منطقه بهرگانسر حدود 25 متر است.

وي ظرفيت توليد كل پروژه بهرگانسر را 60 هزار بشكه نفت در روز ذكر كرد و افزود: فاصله مجموعه دريايي تا منطقه بهرگانسر حدود 55 كيلومتر است كه عمليات انتقال نفت خام از سكوها به خشكي از طريق خط لوله 16 اينچي صورت مي گيرد.

كار اجرايي ساخت و طراحي مهندسي در پروژه بهرگانسر توسط مشاورين داخلي و نظارت مستقيم تيم مهندسي شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران انجام شده و تمام مراحل حمل اجراي ساخت و نصب سكوها در اين پروژه ( جز استفاده از شناورهاي اجاره داخلي يا خارجي در شرايط محدود) با استفاده از نيروها و امكانات اين شركت انجام پذيرفته است.

کد خبر 205420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha