۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰

اتمام ساخت 3 بیمارستان بزرگ پایتخت/ 500 تخت بیمارستان اضافه شد

 اتمام ساخت 3 بیمارستان بزرگ پایتخت/ 500 تخت بیمارستان اضافه شد

مديركل برنامه و بودجه استانداري تهران اعلام كرد: پروژه‌های بیمارستانی امام حسین(ع)، بهارستان و بیمارستان پاكدشت و تكمیلی بیمارستان سینا در حال اتمام هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، علیرضا نیكائی با اشاره به زمان احداث ساختمان و نوسازی بیمارستان سینا در سال گذشته، افزود: بیمارستان سینا جزء پروژه‌های مهر ماندگار دولت بوده و در سال گذشته تخصیص بودجه‌ای در بحث تجهیزات و تكمیل بخشی از ساختمان جدید خود داشته كه در دست اتمام است.
 
براساس این گزارش، اعتبارات کم موجب موجب مانع تسریع سرعت ساخت بیمارستان‌ها شده ولی در حال حاضر مجموع پروژه‌های بیمارستانی در استان بالغ بر 27 پرژه با ظرفیت 7565 تخت است كه مجموع اعتبار آنها تاكنون بالغ بر 1645 میلیارد ریال مصوب شده و برای اتمام و تكمیل این پروژه ها اعنباری بالغ بر 6775 میلیارد ریال نیاز است.

همچنین پروژه‌های دردست اتمام شامل بیمارستان سینا در تهران،‌ امام حسین(ع)، بهارستان و بیمارستان پاكدشت، با ظرفیت 500 تخت بیمارستانی را به عنوان پروژه‌های آماده بهره برداری استان نام برد.

تحقق 40درصدی ظرفیت تخت بیمارستانی شهرستانهای استان تهران دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری تهران طی گزارشی اعلام كرده است كه نه تنها در سال 91 تعداد 14 بیمارستان در سطح استان با ظرفیت 3690 تخت و اعتبار مصوب بیش از 316000 میلیون ریال از محل منابع ملی آغاز شده بلکه تقریبا حدود 40 درصد از این ظرفیت‌ها در شهرستانهای استان (به جز شهرستان تهران) و مابقی در شهر تهران محقق خواهند شد.
 
مشاركت خیرین و ساخت بیمارستان‌های مشاركتی در كنار نوسازی بیمارستان‌های دولتی یکی از راه‌هایی كه در سال‌های گذشته دولت برای برون سپاری بیمارستان‌های دولتی و جایگزینی بیمارستانهای جدیدالاحداث دنبال كرده،‌ ساخت بیمارستان های مشارکتی در كنار بیمارستان‌های دولتی است.
 
این طرح در سال‌های گذشته با مشاركت بخش خصوصی و همچنین بانک‌ها استقبال خوبی را درپی داشته است. نمونه موفق ساخت بیمارستان محب در کنار بیمارستان دولتی از جمله بیمارستان هاشمی نژاد که با تعرفه 3.6 برابری تعرفه دولتی کار می‌کند، موجب شده است تا به نیاز درمانی استان در ماههای گذشته توجه بیشتری شده باشد. از سوی دیگر توسعه جدید بیمارستان امام خمینی(ره) یكی از پروژه‌هایی است كه در سال‌های اخیر با جذب مشاركت خیرین توانسته است بخشی ازدغدغه مقاوم سازی مراكز بزرگ درمانی تهران را رفع كند.
 
به نظر می‌رسد جذب مشاركت خیرین در بازسازی و نوسازی بیمارستان‌های فرسوده پایتخت فرصتی باشد تا دركنار محدویت های بودجه ای نوسازی مراكز درمانی، شاهد توسعه مراكز درمانی پایتخت نشینان باشیم.

کد خبر 2055530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha