۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱

نسخه صوتی کتاب شرح اسم با همکاری رادیو ایرانصدا و دانش و تاریخ تولید می شود

نسخه صوتی کتاب شرح اسم با همکاری رادیو ایرانصدا و دانش و تاریخ تولید می شود

کرج - خبرگزاری مهر: تولید کتاب گویای شرح اسم که حاوی زندگینامه پربار رهبر معظم انقلاب است با همکاری رادیو های دانش و تاریخ و ایرانصدا تولید و این کار مهم فرهنگی به منابع ارزشمند جمهوری اسلامی ایران افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، كتاب شرح اسم حاوي زندگینامه آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای به همت مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي منتشر شد.

اين موسسه در دو دهه حيات تاريخ‌نگاري خود كوشيده است تاريخ معاصر ايران را از واپسين سال‌هاي حكومت دودمان قاجار، تا زمان حاضر، مورد بررسي قرار داده و با عبور از رهيافت رايج تاريخ‌نگاري، به نقش‌ها و نقش‌‌آفرينان كنوني تاريخ كشورمان نيز بپردازد.

این کتاب شرحي است بر زندگي آيت‌الله سيدعلي حسيني خامنه‌اي از تبار و تولد تا سال‌هاي كودكي و نوجواني؛ و كارنامه‌اي است مختصر از آغازين كنش‌هاي سياسي اجتماعي او تا پيروزي انقلاب اسلامي. قطع نظر از نقش و موقعيت استثنائي ايشان پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بي‌ترديد آيت‌الله خامنه‌اي يكي از عالمان تأثيرگذار در تبيين و ترويج انديشه سياسي اسلام و برآمدن انقلاب اسلامي ايران است. بنابراين، چنين پژوهشي به معناي بازخواني و بازگويي بخشي از تاريخ مبارزات ملت ايران است.

گرچه اسناد استفاده شده قادر نيست تمامي زواياي پيدا و پنهان زندگي شخصي و مبارزاتي ايشان را روشن سازد، اما مصداق بيان «سرّي» است در «حديث ديگران».
زندگینامه مستند رهبر معظم انقلاب از بدو تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی به قلم ادیب توانا هدایت الله بهبودی منتشر شد.

گفتنی است کتاب "شرح اسم" که به حیات طیبه رهبر معظم انقلاب از سال 1318 تا 1357 پرداخته ، مشتمل بر 80 عکس تاریخی است که تعدادی از آنها برای اولین بار منتشر شده است.

این کتاب 766 صفحه ای همچنین مشتمل بر دهها سند از ساواک، شهربانی و دادرسی ارتش شاهنشاهی درباره دوران مبارزه و تبعید آیت الله سید علی خامنه ای است که ناگفته های فراوان تاریخی را تقدیم علاقمندان نموده است.

در تالیف این کتاب آقایان براتعلی طبرزدی، منصور غفوری، مجتبی سلطانی، علی اکبر رنجبر کرمانی و خانم ها لیلا قدیانی و سیما موسی پور به هدایت الله بهبودی در فیش برداری، جمع آوری و بازخوانی اسناد و خاطرات کمک کرده اند.

تولید کتاب گویای شرح اسم که حاوی زندگینامه پربار رهبر معظم انقلاب است با همکاری رادیو های دانش و تاریخ و ایرانصدا تولید و این کار مهم فرهنگی به منابع ارزشمند جمهوری اسلامی ایران افزوده خواهد شد.

ناشر کتاب "شرح اسم" موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی است.
 

کد خبر 2083553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha