۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

بدری تاکید کرد؛

حمایت از تولیدات داخلی لرستان در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد/ اعلام لیست محصولات

حمایت از تولیدات داخلی لرستان در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد/ اعلام لیست محصولات

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: باید حمایت از محصولات و تولیدات داخلی استان در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری ظهر سه شنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان لرستان با اشاره به اینکه امسال جلسات این کمیته به دلیل انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه این کمیته تا کنون مصوبات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مسئله پیچیده ای است، افزود: عقیده من این است که در بخش تولید مشکل قضایی و امنیتی وجود ندارد بلکه مشکل سیاست گذاری صحیح وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه جریان های سیاسی باعث مشکلات بخش تولید و اقتصاد است، ادامه داد: به همین دلیل شرایطی ایجاد شده که ناچاریم آن را مدیریت کنیم.

خود دولت نیز بورس بازی را رونق می دهد

بدری با تاکید بر اینکه مشکل اقتصاد ما این است که پول و سرمایه در بورس بازی مصرف می شود، گفت: سرمایه کشور یک وقت به سمت مسکن می رود و یک وقت دیگر به سمت بازار سکه و ارز می رود.

وی افزود: تا زمانیکه این راه های آسان برای کسب درآمد وجود دارد هیچکس نمی آید سرمایه خود را در بخش تولید که نیاز به مدیریت دارد و کار سختی است مصرف کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه متاسفانه خود دولت نیز بورس بازی را رونق می دهد، اظهار داشت: دولت یک مرتبه ارز را مطرح می کند و دفعه بعد به سراغ سکه می رود و همین امر برای اقتصاد کشور مشکل ایجاد کرده است.

قوانین سختگیرانه ای بر بانکها حاکم است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مشکلات واحدهای تولیدی لرستان کمبود سرمایه در گردش است، گفت: سرمایه برای واحدهای تولیدی یک شریان حیاتی است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با بیان اینکهواحدهای تولیدی نیازمند سرمایه هستند و با توجه به قوانین سخت بانکها این واحدها مجبور می شوند با زد و بند سرمایه در گردش خود را تامین کنند، افزود: اینچنین است که بعدها اختلاس های سه هزار میلیاردی رسانه ای می شود.

بدری تصریح کرد: قوانین سختگیرانه ای بر بانکها حاکم است و همین باعث شده تا تولیدکنندگان به دنبال استفاده از روشهای مختلف برای جذب سرمایه از بانکها باشند.

حمایت از محصولات داخلی استان در دستور کار دستگاهها قرار گیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دستور کار اصلی جلسه امروز کمیته قضایی حمایت از تولیدات داخلی استان بود، اظهار داشت: اصل مطلب این است که باید حمایت از محصولات داخلی استان در دستور کار دستگاهها قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی استان باید ملزم شوند در شرایطی که قیمت و کیفیت محصولات داخلی استان مناسب باشد از آنها در پروژه های مختلف استفاده کنند، افزود: دلیل استفاده پیمانکاران از محصولات تولید شده سایر استانها در پروژه های داخلی لرستان باید مورد بررسی قرار گیرد.

بدری در ادامه با جمع بندی نظرات و صحبتهای مطرح شده در جلسه امروز این کمیته گفت: نظارت سازمان بازرسی بر مناقصه ها و خریدهای دستگاه های اجرایی به منظور بهره گیری دستگاه ها از محصولات تولید شده در استان به عنوان یکی از مصوبات این جلسه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه سوء جریان در رابطه با استفاده دستگاه های اجرایی از محصولات دیگر استانها در پروژه ها پیگیری می شود، افزود: در مناقصه ها نیز درست است که دستگاه های اجرایی محدودیت هایی دارند اما تا جایی که می توانند در این مورد ترک تشریفات کنند تا هم از محصولات داخلی استان استفاده شود و هم رقابت ایجاد شود.

اعلام لیست تولیدات بومی برای استفاده دستگاهها

مدیر کل دادگستری استان لرستان در ادامه با پیشنهاد اتاق بازرگانی خرم آباد تهیه یک لیست از محصولات دارای استاندارد در بخش های مصالح ساختمانی، تجهیزات بهداشتی، مواد غذایی و خدماتی را برای استفاده دستگاه های اجرایی استان به عنوان یکی از مصوبات این جلسه اعلام کرد.

بدری با بیان اینکه لیست تهیه شده باید در اختیار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد، گفت: این سه گروه از محصولات که در استان امکان تولید آنها وجود دارد و کیفیت مناسب را هم دارد باید در پروژه های دستگاه های اجرایی مورد استفاده قرار گیرند.

وی همچنین تشکیل جلسه آموزشی و توجیهی در رابطه با قوانین برگزاری مناقصات برای مدیران را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

کد خبر 2088598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha