۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹

حسینی اعلام کرد:

مازندران از صادرات محصولات کشاورزی عاجز است

مازندران از صادرات محصولات کشاورزی عاجز است

ساری - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد کشت محصولات کشاورزی در استان، گفت: این استان متاسفانه از صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی عاجز و ناتوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک تشکل ها با اعضای مجمع نمایندگان مازندران در ساری افزود: موضوع توسعه استان باید کشاورزی بوده و اقتصاد کشاورزی باید در مازندران در قالب تجارت کشاورزی سامان یابد.

وی اظهار کرد: در صورت تقویت تجارت کشاورزی در این استان، مازندران می تواند تامین کننده نیاز غذایی 550 میلیون نفر مردم کشورهای حاشیه دریای خزر باشد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل بی توجهی های مسئولان این استان، بسیاری از محصولات کشاورزی مازندران قابلیت صادراتی ندارد، تصریح کرد: اکنون در صادرات محصولات کشاورزی استان عاجز هستیم.

حسینی با تاکید بر اصلاح قانون کار در کشور، تاکید کرد: قانون کار باید به گونه ای اجرایی شود که کارفرما و کارگر هر دو از آن منتفع شوند.

وی با بیان اینکه در صورت نبود سرمایه گذار و سرمایه دار، کارگری در کشور وجود نخواهد داشت، افزود: در صورت عدم حمایت به قشر کارگر، باید فاتحه تولید را در کشور خواند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه باید عزت سرمایه گذار در جامعه حفظ شود، اظهار داشت: باید افرادی را که اهلیت فعالیت در بخش های تولیدی را ندارند را کنار بگذاریم.

وی افزود: متاسفانه افرادی در جامعه به بهانه تولید وارد حرفه صنعت شده ولی به دلیل غیرحرفه ای بودن نتوانستند در این بخش موفق باشند و تسهیلات دریافتی آنان در مسیر دیگری هدایت شده است.

حسینی گفت: باید کاری کرد که اعتبارات سرگردان شده بانک ها سریعا به سیستم بانکی بازگردانده شود تا بتوانیم در جهت توسعه کشور برنامه ریزی کنیم.

سید رمضان شجاعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز تعامل و همدلی نمایندگان مجلس در توسعه استان را موثر دانست و گفت: مجمع نمایندگان استان از نظرات و تفکرات تشکل ها برای اقتصاد متوازن در مازندران بهره می گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از عقب ماندگی های توسعه ای در مازندران در سایه وفاق و همدلی رفع خواهد شد، افزود: مازندران هنوز به شاخص های مناسب توسعه در کشور نرسیده است.

مازندران دارای 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 2094793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha