۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

ارسال 67 اثر به دبیرخانه سیزدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی

ارسال 67 اثر به دبیرخانه سیزدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی

تاکنون 67 اثر شامل مقاله، کتاب و پایان‌نامه به دبیرخانه سیزدهمین آئین بزرگداشت حامان نسخ خطی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این آئین با هدف گردآوری پژوهش‌های انجام شده در حوزه نسخ خطی و تجلیل از فعالان این عرصه برگزار می‌شود. از محورهای این همایش می‌توان به موضوع حفاظت و نگهداری نسخ خطی، فهرست‌نگاری نسخ خطی، صحافی، مرمت و آسيب‌شناسی نسخ خطی، اهدای نسخ خطی به كتابخانه‌ها، تصحيح و تحقيق نسخ خطی، تحقيق در عرصه‌های مربوط به نسخه‌شناسی، نسخه‌پردازی، شيوه تصحيح و ترجمه نسخ خطی اشاره کرد.

ارزیابی و معرفی مجلات تخصصی در حوزه نسخ خطی، مقالات نقد و معرفی متون و نسخه‌شناسی، انتشار نسخ خطی تصحيح شده، پايان‌نامه‌های دانشجويی در زمينه تصحيح متون و نسخه شناسی و تولیدات رادیویی و تلویزیونی از دیگر محورهای این همایش است.

مهلت ارسال چکیده مقالات تا 15 مهر است و کلیه پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی می‌توانند برای شرکت در این آئین علمی، یک نسخه از آثار پژوهشی خود را در حوزه نسخه‌های خطی در قالب کتاب، پایان‌نامه، مقاله، فهرست، نقد و تصحیح متون که در سال 1391 چاپ و منتشر شده است،

برای ارزیابی، انتخاب و معرفی آثار برتر به دبیرخانه آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی به آدرس تهران، بزرگراه شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل کتاب‌های خطی و نادر ارسال کنند.

سیزدهمین آئین بزرگداشت حامان نسخ خطی آبان ماه سال جاری از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 2119988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha