۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

با موضوع قرآن و سبك زندگی/

نوزدهمين المپياد بين‌المللی قرآن و حديث 29 آبانماه آغاز می‌شود

نوزدهمين المپياد بين‌المللی قرآن و حديث 29 آبانماه آغاز می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: مديركل امور قرآن و حديث جامعه المصطفی(ص) العالميه از آغاز به کار نوزدهمين المپياد بين‌ المللی قرآن و حديث با موضوع قرآن و سبك زندگی در روز 29 آبانماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اسدی با اشاره به اینکه ثبت نام این مسابقات آغاز شده است اضافه کرد: ثبت نام این مسابقات از ابتدای دهه ولایت و همزمان با روز عید سعید قربان آغاز شده و علاقمندان می توانند از طريق پايگاه اينترنتی http://quran.miu.ac.ir  ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام تا 10 آبان‌ ماه ادامه دارد به اهداف آن اشاره کرد و افزود: توسعه و تعميق فضای قرآنی و انس با آن در ميان دانش‌پژوهان، توجه به گسترش نهضت آشنايی با فرهنگ ثقلين و كنار هم قرار دادن قرآن و عترت در سطح بين‌الملل، سنجش و بازخوردگيری از فعاليت‌های قرآنی جامعةالمصطفی(ص) از جمله اهداف برگزاری این المپیاد قرآنی و حدیثی است.

موضوع المپیاد

اسدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: موضوع اين المپياد "قرآن و سبك زندگی" انتخاب شده تا با توجه به وجود تهديدهای فرهنگی و اعتقادی دشمنان اسلام گامی در راستای تحقق مطالبات رهبری برداشته باشیم.

رئيس ستاد برگزاری المپياد بين‌المللی قرآن و حديث جامعةالمصطفی(ص) اضافه کرد: اين دوره از المپياد همانند دوره‌های پيشين در داخل و خارج از كشور و در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

اسدی ادامه داد: در اين مسابقات صرفا طلاب مراكز، دانشجويان دانشگاه مجازی و اعضای مؤسسات قرآنی تحت پوشش جامعةالمصطفی(ص) در كشورهای محتلف شركت خواهند داشت.

وی با اشاره به رشته‌های این المپیاد اظهار داشت: رشته‌های نوزدهمين المپياد در سه بخش مهارتی(شفاهی)، معارفی(كتبی) و پژوهشی(آثار) و برای چهار مقطع كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری انتخاب شده است.

زمان افتتاحیه

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این المپیاد در روز 29 آبان گفت: آئين افتتاحيه اين المپياد در تاريخ چهارشنبه، 29 آبان‌ماه در مركز آموزش زبان و معارف اسلامی(المهدی) قم و آزمون‌های معارفی(كتبی) و مرحله مقدماتی آزمون‌های مهارتی(شفاهی) نيز در آبان‌ماه و آذرماه برگزار می‌شود.

اسدی ادامه داد:‌ مرحله نهايی آزمون‌های شفاهی با حضور نفرات راه يافته به اين مرحله و همچنين آئين اختتاميه در نيمه بهمن‌ماه همزمان با ايام الله دهه فجر در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 2158726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha