۸ آبان ۱۳۹۲، ۲۱:۵۶

شیارکار عنوان کرد:

80 میلیون دلار ارز از صادرات محصولات کشاورزي عاید کشور شد

80 میلیون دلار ارز از  صادرات محصولات کشاورزي عاید کشور شد

آستارا – خبرگزاری مهر: مدير جهاد کشاورزي آستارا گفت: امسال با صادرات انواع محصولات کشاورزي از این شهرستان 80 ميليون دلار ارز عايد کشورشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ايرج شيارکار عصر چهارشنبه در جلسه کشاورزی این شهرستان افزود: صادرکنندگان کالا در آستارا از ابتداي امسال تا پايان مهر 91 هزار تن انواع ميوه و سبزيجات به آسيايی ميانه، روسيه و آذربايجان صادر کرده اند.

وی همچنین اظهارداشت: اين مقدار صادرات از لحاظ ارزش 15 درصد و به لحاظ وزن 10 درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا  گفت: هر چه بیشتر در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شود باعث سودآوری و ارزآوری بیشتری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه داشتن امنیت غذایی از مهمترین ارکان پایدار و استقرار هر جامعه ای است، افزود: این مهم از ماموریت های سنگینی است که بر دوش جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

شیارکار اظهارداشت: با بکارگیری علم کشاورزی و مهندسی کشاورزی باید از حداکثر ظرفیت های خدادادی در استان و شهرستان استفاده کرد.

وی همچنین با اذعان اینکه پرداختن به صادرات مناسب ‌ترین راه عبور از مشکلات اقتصادی است، افزود: بر این اساس توسعه صادرات عامل مهمی برای توسعه اقتصادی بوده چرا که دستیابی به بازارهای خارجی امکان استفاده از ظرفیت کامل و تولید به مقیاس اقتصادی را فراهم  و در نتیجه کاهش هزینه تولید و تامین منافع مصرف‌کننده داخلی را به‌دنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا با بیان اینکه توسعه صادرات دارای اهمیتی استراتژیک برای اقتصاد کشور است، اظهارداشت: صادرات محصولات کشاورزی یکی از بخش های مهم تامین منابع ارزی است که سهم عمده ای از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی و میوه ها در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است به طوری که تولیدات باغی در روستاها اشتغال پایدارتر و درآمد بیشتری ایجاد می کند.

کد خبر 2166138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha