مورپورگو جای لسینگ را در بنیاد کتاب بریتانیا گرفت

مورپورگو جای لسینگ را در بنیاد کتاب بریتانیا گرفت

بنیاد خیریه کتاب بریتانیا که مشوق فعالیت‌های کتابخوانی است، مایکل مورپورگو ملک الشعرای پیشین کودکان بریتانیا را به عنوان رئیس جدید خود معرفی کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک ترید نیوز، این سمت که تا زمان حیات دوریس لسینگ در اختیار وی بود، به فرد سرشناسی که حامی و سفیر کار بنیاد کتاب بریتانیا باشد، تعلق می‌گیرد.

بنیاد کتاب برتیانیا بر این باور است که هیچ فردی نباید از مزایای تغییر زندگی بی بهره بماند و این مزایا از طریق مطالعه کتاب فراهم می‌شود. این بنیاد کتاب رایگان در اختیار کودکان قرار می‌دهد و با برنامه‌های ملی چون برنامه «بوک تراست» با همکاری فعالین محلی و موسسات مختلف بسته‌های کتاب را به کودکان و بزرگترها هدیه می‌کند. ارایه راهنمایی برای والدین و مدارس نیز از جمله برنامه‌های این بنیاد خیریه است. این بنیاد که بیش از 90 سال سابقه فعالیت در حوزه کتاب دارد، حامی چندین جایزه کتاب کودک نیز هست و از برنامه‌های کتابخوانی خلاق در مدارس نیز حمایت می‌کند. جایزه کتاب‌های بامزه رولد دال و جایزه کتاب کودک واتراستونز از جمله این جوایز است.

مایکل مورپورگو دارای لقب رسمی از ملکه و نویسنده‌ای است که جوایز متعددی برای خلق بیش از 120 عنوان کتاب دریافت کرده است. کتاب «اسب جنگی» کتابی از مورپورگو است که با اقتباس از آن فیلم سینمایی موفقی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد. در میان جوایزمتعددی که وی دریافت کرده جایزه اسمارتیز، جایزه بنیاد نویسندگان و جایزه کتاب بلو پیتر جای دارند. این نویسنده مطرح از سال 2003 تا 2005 ملک الشعرای کودکان بریتانیا بود و در سال 2005 به عنوان نویسنده سال اتحادیه نویسندگان انتخاب شد. این نویسنده با همکاری همسرش موسسه خیریه ای به نام مزارعی برای کودکان شهر را راه‌اندازی کرده که برای کودکان جوان مناطق شهری امکانات کتابخوانی را فراهم می‌کند. بیش از 75 هزار کودک تحت پوشش برنامه‌های بنیاد کتابخوانی وی هستند.

مایکل مورپورگو در این باره گفت: بنیاد کتاب برای ادبیات در همه اشکالش تلاش می‌کند اما برای من اهمیت ویژه‌ای دارد چون جک مورپورگو پدر ناتنی فقید من مدیر لیگ کتاب ملی بود که بنیاد کتاب از میان آن رشد کرد. وی گفت: کار بنیاد کتاب به تنهایی  حمایت از کتابخوانی نیست و این بنیاد به عنوان مشوقی برای آموزگاران، والدین و فرزندان به آنها یاد می‌دهد تا از جهان شگفت انگیزی که در کتاب‌ها می‌توان یافت، لذت ببرند.

ویو برد مدیر عامل بنیاد کتاب در این زمینه گفت: این بنیاد تحسین کننده مایکل مورپورگو است ؛ نه تنها برای این که او یکی از قصه گویان بزرگ این نسل است، بلکه برای کار خستگی ناپذیر او در تشویق کتابخوانی و سوادآموزی برای تغییر زندگی کودکان. او صدایی پرقدرت است و ما از این که از حمایت او برخوداریم بسیار خوشوقت هستیم.

 

کد خبر 2200553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha