۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۰

پیوندی:

تبیین مبانی فقهی فتوای رهبری از رویکردهای اصلی همایش ملی فقه هسته‌ای است

تبیین مبانی فقهی فتوای رهبری از رویکردهای اصلی همایش ملی فقه هسته‌ای است

قم - خبرگزاری مهر: مدیرگروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تببین فتوای مقام معظم رهبری پیرامون حرام بودن دست یابی به سلاح هسته‌ای را از رویکردهای اصلی برگزاری همایش ملی فقه هسته‌ای عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا پیوندی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش ملی فقه هسته‌ای، تبیین مبانی فقهی فتوای مقام معظم رهبری به لحاظ مفاد فقهی و شرایط ایجاد شده برای صدور این فتو را از محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به دور جدید مذاکرات و اینکه تیم ایران در حال مذاکره در زمینه انرژی هسته‌ای است، دست آوردهای این همایش می‌تواند به مذاکره کنندگان کمک کند.

مدیرگروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: چنانچه این همایش که در حال حاضر به شکل ملی برگزار می‌شود موفقیت آمیز باشد حتی برای برگزاری آن به شکل بین المللی نیز اقدام خواهد شد.

پیوندی به مقالات رسیده به این همایش اشاره و بیان داشت: تاکنون 40 مقاله به همایش ملی فقه هسته‌ای ارسال شده که مقالات برگزیده طی دو روز برگزاری همایش قرائت خواهد شد.

وی به فعالیت‌های بخش فقه و حقوق و پژوهش‌های این نهاد در زمینه‌های حقوقی اشاره و عنوان کرد: بسیاری از پژوهش‌ها در راستای اسلامی سازی فقه و حقوق است که در این زمینه گام های خوبی نیز برداشته شده است.

یادآور می‌شود: همایش ملی فقه هسته‌ای 30 بهمن و اول اسفندماه در تهران و قم برگزار می‌شود.

کد خبر 2239113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha