۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۸:۵۴

در مشهد/

هشتمین شب شعر فیض حضور برگزار شد/ تجلیل از شاعر آئینی"شفق"

هشتمین شب شعر فیض حضور برگزار شد/ تجلیل از شاعر آئینی"شفق"

مشهد - خبرگزاری مهر: هشتمین شب شعر فیض حضور با تجلیل ازشاعر آئینی "شفق " شامگاه دوشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین شب شعر فیض شامگاه دوشنبه در تالار فرهنگی نور با حضور شاعران آئینی حمید سبزواری، محمد غفورزاده متخلص به "شفق" و جمعی از نمایندگان شورای شهر مشهد برگزار شد.

این شب شعر به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با شعار "فاطمه فصل بیعت با علی(ع) است" برگزار شد.

موضوعاتی از قبیل مهدویت از دیدگاه حضرت فاطمه(س)، فاطمه زهرا(س) الگو و حجت امام زمان (عج)، ولایت مداری حضرت زهرا (س)، سبک زندگی فاطمی الگوی اقتصاد مقاومتی مسلمانان و ولایت فقیه استمرار قیام فاطمی از محورهای اصلی این شب شعر بود.

همچنین در این شب شعر جمعی از شاعران و نویسندگان فرهیخته شعر و ادب فارسی در قالب معرفی کتاب، مقالات و ویژگی‌های برجسته شاعر برجشته و به نام شعر آئینی "شفق" به ایراد سخنرانی پرداختند و شاعرانی چون حمید سبزواری، حسین اسرافیلیان و محمود سیار اشعاری را قرائت کردند.

در پایان هشتمین شب شعر فیض حضور از شاعر آئینی محمد جواد غفور زاده متخلص به شفق به عنوان شاعری که بیشترین آثار را در باره حضرت زهرا(س) ارائه کرده، قدردانی و از جانب شهردار مشهد به دست استاد سبزواری لوح تقدیری به ایشان تقدیم شد.

همچنین از 12 تن از شاعران آئینی در این مراسم تجلیل شد.

در این مراسم کتاب "یاس یاسین" محمد جواد غفور زاده که حاصل 40 سال سروده های ایشان در مورد حضرت زهرا(س) بود در اختیار مدعوین قرار گرفت.

دبیر هشتمین شب شعر فیض حضور علی عدالتی مجد در پایان اعلام کرد: سومین شب شعر "سپندوار" مخصوص سفر مقام معظم رهبری و با موضوع استقبال شاعرانه از ایشان سه شنبه شب ساعت  ١٩ در محل فرهنگسرای انتظار برگزار خواهد شد.

در این مراسم افتتاحیه سوگواره شعر و نثر ادبی "آرامش بهاری فاطمی" هم با حضور دبیر این سوگواره برگزار شد.

کد خبر 2257854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha