۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹

پرهيزگار در گفتگو با مهر؛‌

عدم انجام پروازهاي خارجي فرودگاه اروميه به دليل مشكلات شركت هواپيمايي

عدم انجام پروازهاي خارجي فرودگاه اروميه به دليل مشكلات شركت هواپيمايي

اروميه - خبرگزاري مهر:‌ مدير كل فرودگاههاي آذربايجان غربي دليل عدم انجام پروازهاي خارجي فرودگاه بين المللي شهيد باكري اروميه را مشكلات شركت هواپيمايي اعلام كرد.

كمال پرهيزگار در گفتگو با خبرنگار مهر،‌ در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تبليغات گسترده مبني بر برقراري پروازهاي خارجي به كشورهاي همسايه از جمله عراق و تركيه،‌ عملا با تعطيلي اين پروازها مواجه هستيم،‌ افزود: دليل اصلي اين موضوع مشكلاتي است كه براي شركت هواپيمايي فعال در اين راستا پيش آمده است.

وي اظهار داشت: براي برقراري مجدد پروازهاي خارجي از فرودگاه بين المللي شهيد باكري اروميه به وان و استانبول تركيه و اربيل عراق با اخذ مجوزهاي لازم در صدد هستيم از طريق يكي ديگر از شركتهاي هواپيمايي مجدد پروازهاي خارجي را برقرار كنيم.

مدير كل فرودگاههاي آذربايجان غربي از انجام 2 هزار و 860 پرواز طي سال گذشته از طريق فرودگاه بين المللي شهيد باكري اروميه خبر داد و با بيان اينكه از اين تعداد 170 پرواز خارجي بود، اعلام كرد: تعداد مسافر جابجا شده با انجام اين پروازها 16 هزار و 382 نفر بود.

پرهيزگار در خصوص برنامه هاي اداره كل فرودگاههاي آذربايجان غربي براي توسعه حمل و نقل هوايي استان نيز عنوان كرد: بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده با توجه به مهيا بودن زيرساختهاي لازم در تلاش هستيم با مشاركت بخش خصوصي حمل و نقل هوايي را در استان رونق و توسعه دهيم.

وي با اشاره به برنامه های این نهاد برای افزایش تعداد پروازهای آذربایجان غربی، ادامه داد: حمل و نقل هوایی از شاخصه های مهم در توسعه استان بوده، پس افزایش تعداد پروازها نیز به طور مستقیم موجب توسعه صنعتی، تجاری و گردشگری می شود.

مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با مشارکت سایر فرودگاه ها و ایجاد base در فرودگاه های ارومیه، يادآور شد: در اين راستا گامهاي اساسي در افزایش تعداد پروازها برداشته شده است.

 

کد خبر 2280786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha