۳ تیر ۱۳۹۳، ۸:۴۵

جنتی:

پوستر نمایشگاه قرآن و عترت رونمایی شد/ سبک زندگی قرآنی با عزم ملی

پوستر نمایشگاه قرآن و عترت رونمایی شد/ سبک زندگی قرآنی با عزم ملی

مشهد – خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهد ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و قرآنی خاصی این در منطقه برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی دوشنبه شب در سالن اجتماعات هتل فرهنگ و هنر مشهد ضمن اشاره به فعالیت‌های مشهد در عرصه قرآن و عترت بیان کرد: نمایشگاه های قرآن و عترت علاوه بر مباحث فرهنگ قرآنی از ارزش‌های فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مشهد از گذشته در حوزه‌های مختلف قرآنی از جمله حفظ وتلاوت همراه با عمل به قرآن شهرت و رتبه بالایی دارد.

جنتی با بیان اینکه رمضان بهترین ماه برای افزایش استعداد افراد برای پذیرش ارزش‌ها است افزود: برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در این ماه می‌تواند تکمیل ‌کننده ارزش‌های اسلامی و دینی برای افراد باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار نمایشگاه قرآن و عترت امسال مشهد افزود: این نمایشگاه با شعار "سبک زندگی قرآنی با عزم ملی" بهترین فعالیتی است که می‌تواند کامل کننده شعار سال انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری و افزایش فعالیت‌های قرآنی باشد.

جنتی برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مشهد را نشان دهنده ظرفیت خاص فرهنگی و اجتماعی و قرآنی این منطقه دانست و گفت: مسوولان و دست اندرکاران نربوطه برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه تعامل و همکاری مناسب را داشته باشند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در ادامه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان در حوزه قرآن عنوان کرد: نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از شاخص‌های بسیاری برخوردار است.

سعید سرابی ابراز کرد: ستاد اجرایی این نمایشگاه که از 18 تا 28 رمضان برگزار خواهد شد از چند ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و با جلساتی که در شورای سیاست ‌گذاری استانداری انجام شد تصمیماتی در جهت برگزاری کیفی و کمی بهتر نمایشگاه گرفته شد.

سرابی با بیان اینکه امسال 40 نهاد مرتبط در استان با این نمایشگاه همکاری کردند، عنوان کرد: این نهادها بخش‌های مختلف نمایشگاه را به دست گرفتند که مسئله مهمی است.

وی ادامه داد: 31 بخش نمایشگاهی‌‌ امسال در نظر گرفته شده که تنوع بالایی دارد به گونه‌ای که مخاطب با هیچ‌ گونه شباهتی در موضوعات فرهنگی و هنری مواجه نمی‌شود.

در پایان این سخنرانی پوستر نمایشگاه قرآن و عترت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، معاون استاندار و دیگر مسئولان فرهنگی استان رونمایی شد.

کد خبر 2318165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha