۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹

قاضی زاده هاشمی:

تیم تخصصی بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی تشکیل شد

تیم تخصصی بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی تشکیل شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر که تیم تخصصی بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی تشکیل شد، گفت: حق مسلم مردم شهرستان مرزی سردشت است که از امکانات درمانی و بهداشتی کافی برخوردار باشند.

 به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی ‌زاده هاشمی پیش از ظهر شنبه در همایش داغ لاله‌ها ویژه 27 امین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با بیان اینکه دولت سعی می‌کند با کمک فرماندار و نماینده مجلس کمبودها را در این شهرستان برطرف کند اظهارداشت: در این راستا یک تیم تخصصی برای رسیدگی به وضعیت مصدومان شیمیایی بمباران سردشت از سوی دولت تشکیل شده و حمایت بهداشتی و درمانی ویژه‌ای از آنان به عمل می‌آورد.

قاضی‌زاده هاشمی با محکوم کردن جنایت جنگی در سردشت عنوان کرد: صدام و همه جنایتکارانی که 27 سال پیش این جنایت وحشیانه را مرتکب شدند رفتند اما نام سردشت تا همیشه تاریخ جاودانه می ‌ماند.

وی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت و مشکلات مردم سردشت گفت: همه خدمتگزاران نظام نباید اجازه بدهند این حادثه ددمنشانه از خاطره‌ها فراموش شود و هر سال باید این مراسم با شکوه بیشتری برگزار شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یاد آور شد: صدام و رژیم بعث عراق در مبارزه در مرزهای ایران نیز عاجز ماندند و رزمندگان سردشت با تقدیم صدها شهید و جانباز و مجروح از وطن خود پاسداری کردند.

قاضی ‌زاده هاشمی افزود: دولت ایران تمامی تلاش خود را برای رسیدگی به مردم محروم و شریف و مرزنشینان سردشت، حوزه بهداشت و درمان انجام می‌دهد و خوشبختانه دولت تدبیر و امید پس از آغاز به کار خود گام‌های بسیار موثری در این زمینه برداشته است.

رفتارهای وحشیانه داعش در تفکر شیعی و اهل سنت جایی ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه همچنین با محکوم کردن اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش گفت: این رفتارهای وحشیانه داعش در تفکر شیعی و تفکر اهل سنت ریشه ندارد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در خصوص جنایت جنگی علیه مردم سردشت گفت: بمباران شیمیایی سردشت نه نخستین جنایت و نه آخرین جنایت استکبار در زمان حاضر است.

وی ادامه داد: اقدامات وحشیانه گروه طالبان، حوادث سوریه و اقدامات تروریستی گروهک داعش و نیز رفتار وحشیانه دزدیدن کودکان نیجریه ‌ای گوشه‌ای از جنایات استکبار که همچنان مردم مظلوم دنیا را تهدید می کند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این جنایات جزو آخرین جنایات علیه مردم ستم دیده دنیا نیست بلکه انسان همواره در معرض خطا و لغزش قرار دارد و کسانی که این اعمال وحشیانه را انجام می‌دهند بویی از انسانیت نبرده ‌اند.

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی با اشاره به نقشه دیرین دشمنان نظام در خصوص اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اظهارداشت: این رفتارهای وحشیانه در تفکر شیعی و تفکر اهل سنت ریشه نداشته و دین چنین رفتاری را توجیه نمی‌کند چون انسانهایی بنده شیطان و نفس اماره خود هستند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به موج اسلام خواهی در دنیا گفت: آنچه به نام دین انجام می‌شود حکایت از هراس دشمن از اسلام ربانی است چرا چون آنها نمی‌خواهند چهره ربانی این دین الهی جهانی شود.

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش 110 نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند.

شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.

کد خبر 2321080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha