۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴

لاریجانی:

مشکلات مردم سردشت هر چه سریعتر رفع شود/ سردشت نماد شجاعت و مقاومت

مشکلات مردم سردشت هر چه سریعتر رفع شود/ سردشت نماد شجاعت و مقاومت

ارومیه- خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت گفت: رسیدگی به مشکلات و رفع گرفتاریهای مردم این منطقه باید در اولویت کار مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی ظهر شنبه طی پیامی به همایش گرامیداشت سالروز هفتم تیر سالگرد بمباران شیمایی شهرستان سردشت گفت: شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت نماد شجاعت، مقاومت و پایمردی مردم بیداردل این شهرستان و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی در این پیام افزود: تاریخ شکوهمند و پر افتخار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران سرشار از لحظات و جلوه های ارزشمند و به یاد ماندنی است که گاهی با تلخکامی و گاهی نیز با شور و نشاط همراه بوده و همه و همه با حضور و حمایت ملت شریف ایران از هر نژاد، فرهنگ، زبان و آیین ظهور و تجلی یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم قهرمان و هوشیار ایران در تمامی صحنه ها یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و عبور از بحران ها و تهدیدات دشمن متخاصم بودند و آحاد جامعه از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودکان و جوانان با مقاومت و اتحاد خویش نقشه های دشمنان کوردل را نقش بر آب ساخته اند.

لاریجانی ادامه داد: مردم مظلوم و ایثارگر سردشت با صبوری و شکیبایی در روز هفتم تیر ماه 1366 در برابر بمباران شیمیایی توسط هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی عراق که باعث شهادت و مصدومیت جمع کثیری از اهالی این شهر مقاوم شد و نام و یاد خویش را در تاریخ کشور جاودانه ساختند.

وی یادآور شد: دشمن جاهل با تصور ایجاد خلل در اراده و توان راسخ مردم سلحشور سردشت، دست به اقدامی ناجوانمردانه زد و جنایت غیر انسانی را مرتکب شد اما مقاومت مردم این شهر سرافراز برغم داشتن زخم های غیرقابل التیمام برجان و جسم هیچگاه آسیب ندید و حاصل کار برای دشمنان کوردل چیزی به جز شکست و زبونی به همراه نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت قهرمان ایران هیچگاه یاد و خاطره پایمردی و مظلومیت 116 شهید و ایثار بیش از پنج هزار مصدوم شیمیایی این فاجعه غیر انسانی و تلخ را فراموش نخواهد کرد و ضرورت دارد همه مسوولان و دست اندرکاران با همت خویش و نگاه ویژه به رفع مشکلات و گرفتاری های مردم این شهر اقدام کنند.

وی ضمن تجلیل از دست اندارکاران این همایش ابراز امیدواری کرد شاهد شکوفایی، نشاط و سرزندگی در سردشت و رونق شادابی مردم نجیب و متدین آن باشیم.

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش 110 نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند.

شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.

کد خبر 2321268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha