۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲

سعادت در پیامی:

بمباران شیمیایی سردشت ننگ ابدی برای دشمنان بشریت است

بمباران شیمیایی سردشت ننگ ابدی برای دشمنان بشریت است

ارومیه - خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی در پیامی تأکید کرد: بمباران شیمیایی سردشت ننگ ابدی برای دشمنان بشریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر: قربانعلی سعادت ظهر شنبه طی پیامی به همایش گرامیداشت سالروز هفتم تیر سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان سردشت گفت: مقاومت مردم سردشت در برابر حملات شیمیایی رژیم بعث قهرمانانه و دشمن شکن بود.

وی در این پیام افزود: مردم مومن و غیور این شهر در زیر حملات هوایی و بمباران های مستمر دشمن مقاومت کرده و لحظه ای شهر و دیار خود را ترک نکردند و در برابر دیدگان جهان متمدن و مدعیان دروغین حقوق بشر و توسط سلاح های اهدایی آنها به فجیع ترین شکل ممکن جان باختند و ننگ ابدی را برای دشمنان بشریت و سرافرازی و جاودانگی را برای همیشه تاریخ، قرین نام سردشت و سردشتیان ساختند.

وی اضافه کرد: امروز بعد از 27 سال از این حادثه وحشتناک تهاجم شیمیایی به شهر مقاوم سردشت در شرایطی به یاد این قربانیان مظلوم و بی دفاع آن واقعه هولناک گردهم می آییم که نه از عاملان سرسپرده آن حادثه و نه از تحقق نیات پلید آن جریان ننگین اثری نیست.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: امروز دامنه آتش فتنه ای که سردمداران نظام استکباری به قصد سرنگونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه برافرختند، به طور فزاینده ای منافع نامشروع و امنیت پوشالی آنها و همپیمانان خائن شان را در اقصی نقاط جهان به خطر انداخته است.

سعادت عنوان کرد: سران رژیم بعثی برای وادار ساختن جمهوری اسلامی به توقف جنگ خود ساخته، به شنیع ترین جنایات ضد بشری دست زدند و با سلاح های غیرمتعارف و کشتار جمعی مردم بی دفاع را مورد هدف بمب های شیمیایی قرار دادند.

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش 110 نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند، شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.

کد خبر 2321276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha