۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۴

سردار خرم:

سردشت نماد مقاومت و استقامت/2200 مصدوم شیمیایی نیازمند خدمات ویژه درمانی هستند

سردشت نماد مقاومت و استقامت/2200 مصدوم شیمیایی نیازمند خدمات ویژه درمانی هستند

ارومیه – خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از سردشت به دلیل ایستادگی در هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق و فاجعه بمباران شیمیایی به عنوان نماد مقاومت و استقامت نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عابدین خرم بعد از ظهر شنبه در آیین داغ لاله ها گرامیداشت 27 امین سالروز بمباران شیمیایی سردشت اظهارداشت: از مردم سردشت در شرایط سخت جنگ شهر را ترک نکردند و  دشمن را ناامید کردند باید قدردانی کرد.

وی با یادآوری خاطراتی از دوران حضورش در سردشت گفت: سردشت پس از انقلاب همواره مورد هجوم نیروهای ضد انقلاب  و مورد هدف بمب افکن های رژیم بعثی بوده  و شهدای بیشماری را از جمله حاج ماموستا عظیمی امام جمعه وقت و شهدای هفت تیر را تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ما قربانی تروریسم بین الملل شده ایم که بعد از گذشت بیست و هفت سال از آن جنایت بزرگ کشورهای حامی و تولیدکننده سلاحهای شیمیایی  هنوز سکوت کرده اند و این سکوت  در مجامع بین المللی حاکم است.

رسول خضری افزود: ما در تلاش برای اجرایی کردن قانون  مصوبه مجلس در خصوص الزام دولت به شناسایی و احقاق حقوق مصدومان شیمیایی در کل کشور علی الخصوص در سردشت هستیم.

2200 مصدوم شیمیایی در سردشت نیاز به خدمات ویژه درمانی دارند

سرپرست فرمانداری سردشت نیز در این مراسمرگفت: هم اکنون 2 هزار و 200 مصدوم شیمیایی در این شهرستان زندگی می‌کنند که نیاز به خدمات ویژه درمانی دارند.

حسین حسینی‌ فر اظهار داشت: احداث این کلینیک در سال 78 به دستور مقام معظم رهبری به تصویب رسیده است ولی تاکنون فقط ساختمان مورد نیاز این کلینیک احداث شده است.

وی با بیان اینکه این کلینیک نیاز به تجهیز دارد عنوان کرد: این کلینیک در بخش‌های عفونی، داخلی، قبل و عروق، چشم پزشکی، پوست و ریه، داروخانه و اورژانس خواهران و برادران احداث شده است.

حسینی‌فر اعلام کرد: با بهره‌برداری از این کلینیک به طور متوسط به 55 مصدوم شیمیایی خدمات ارائه می‌شود.

سرپرست فرمانداری سردشت ادامه داد: هم اکنون 2 هزار و 200 مصدوم شیمیایی در این شهرستان زندگی می‌کنند که نیاز به خدمات ویژه درمانی دارند.

قرائت شعر،پخش کلیپ،اجرای نمایش،تک خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بودند.

در پایان این مراسم سه تابلوی نقاشی از طرف شورش نصیری هنرمند سردشتی و سریعترین نقاش آسیا با موضوع بمباران شیمیایی سردشت به وزیر بهداشت و درمان،فرمانده سپاه شهدای استان و فرمانده انتظامی استان اهدا شد.

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش 110 نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند.

شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.

کد خبر 2321324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha