۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۹:۵۱

نكونام خبر داد:

كاهش 30 درصدي قيمت گوشت مرغ در گلپايگان

كاهش 30 درصدي قيمت گوشت مرغ در گلپايگان

گلپايگان - خبرگزاري مهر: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپايگان گفت: كاهش 30 درصدي قيمت گوشت مرغ در گلپايگان با شكستن انحصار آن به واسطه مالكيت واحدي كشتارگاه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين نكونام در نشست خبري با خبرنگاران كه صبح چهارشنبه در محل اداره صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بيان اينكه كاهش 30 درصدي قيمت گوشت مرغ در گلپايگان با شكستن انحصار آن به واسطه مالكيت واحدي كشتارگاه بود، اظهار داشت: تفاوت فاحش قيمت فروش گوشت مرغ در منطقه غرب استان اصفهان (گلپايگان- خوانسار- فريدن- فريدونشهر) با قيمت فروش آن در استان مركزي به علت انحصاري بودن تنها كشتارگاهي بود كه در شهرستان گلپايگان فعاليت مي كند، بر اين اساس با رايزني انجام گرفته با عامل توزيع گوشت مرغ در استان مركزي كه منجر به توزيع گوشت مرغ توليدي آن استان در اين منطقه شد، در حال حاضر شاهد فروش اين محصول با 30 درصد كاهش با قيمت حدود 6400 ريال هستيم كه پايين ترين قيمت فروش در استان اصفهان است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپايگان در راستاي توزيع اقلام مورد نياز ايام ماه مبارك رمضان مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج و شكر بيان داشت: به دليل مصرف بالاي اين سبد كالايي در اين ماه بر اساس ابلاغ استانداري با اقدام و پيگيري نسبت به عرضه محصولات مذكور به توزيع آن در شهرستان گلپايگان اقدام کنیم.

وي اقلام مورد نظر را مرغ منجمد برزيلي، برنج آرژانتيني و شكر عنوان و تصریح كرد: اقلام فوق به محض وصول در سطح شهرستان به قيمت هاي تعيين شده عرضه خواهد شد.

نكونام به بازرسي هاي اداره صنعت، معدن و تجارت گلپايگان از اصناف و مراكز توزيع شهرستان طي سه ماهه اول سال 93 اشاره كرد و اظهار داشت: طي اين مدت از چهار هزار و 337 فقره بازرسي در سطح شهرستان، 129 تخلف گزارش و 17 پرونده برائت صادر كه منجر به مبلغ دو ميليارد و 472 ميليون و 854 هزار ريال جريمه شد.

وي افزود: در ماه مبارك رمضان با همكاري بازرسين اتاق اصناف و ديگر دستگاه هاي ذيربط، بازرسي ها با شدت بيشتري ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپايگان ادامه داد: در خصوص توزيع سبد كالاي نوبت دوم به اين اداره نامه اي ابلاغ نشده و به احتمال فراوان توزيع اين سبد كالا مربوط به نهادهاي حمايتي مانند كميته امداد، بهزيستي و دارالايتام خواهد بود.

نكونام با انتقاد از نحوه توزيع و فروش ميوه در شهرستان گلپايگان و توزيع آن با قيمت ارزان، اظهار داشت: در اين راستا با درخواستي كه از شوراي اسلامي شهر و شهرداري گلپايگان نسبت به در اختيار گذاشتن مكاني جهت توزيع ميوه با قيمت ارزان شده است، اميدواريم با پيمانكار مربوطه به محض تعيين محل نسبت به توزيع ميوه ارزان و شكستن انحصار آن مانند گوشت مرغ اقدام شود و بتوانيم با قيمت هاي متناسب و مطلوب و حذف واسطه ها نسبت به توزيع ميوه از توليدكننده به مصرف كننده اقدام کنیم.

وي در پايان با بيان اينكه تلفن سه رقمي 124 به صورت رايگان در ساعات اداري پاسخگوي مستقيم شهروندان بوده و در ساعات غيراداري نيز پيامگير آن به درخواست هاي شهروندان در رابطه با موارد تخلف آماده دريافت گزارش است، افزود: موارد مطرح شده به صورت محرمانه اقدام و پيگيري خواهد شد؛ لذا از مردم شهرستان درخواست داريم خريد و مصرف خود را مديريت کرده و در صورت نياز از فروشندگان خواستار ارائه فاكتور باشند؛ چرا كه عدم ارائه و صدور فاكتور از سوي فروشنده جرم محسوب مي شود و در اين زمينه با سوءاستفاده كنندگان به شدت برخورد خواهد شد.
 

کد خبر 2323650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha