۳ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۲۵

رحیمی:

پاسداری از بیت المال اولین وظیفه مدیران دستگاه اجرایی است

پاسداری از بیت المال اولین وظیفه مدیران دستگاه اجرایی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس كل ديوان محاسبات كشور گفت: مدیران دستگاه اجرایی اولین پاسدار بيت المال هستند و ديوان محاسبات به عنوان ناظر از بروز تخلفات جلوگيري می نمايد.

به گزارش خبرنگار مهر، امين حسين رحيمي رئیس دیوان محاسبات کشور عصر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی خراسان شمالی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: ایجاد تعامل و همکاری با مدیران دستگاههای اجرایی از اهداف دیوان است.

وی با تاکید بر اینکه کار دیوان محاسبات مچ گیری نیست تصریح کرد: دیوان محاسبات در هزینه کرد بودجه چنین نگاهی را به دستگاههای اجرایی ندارد.

وی با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري به بحث اقتصاد در سالهاي اخير، اظهار داشت: با توجه به وجود منابع زیادی که در کشور وجود دارد، متاسفانه تعادلی بین هزینه ها و توسعه و پیشرفت دیده نمی شود و آمارها نشان می دهد که بیش از 80 درصد هزینه های کشور در بخش جاری هزینه می شودو به این ترتیب اعتباری برای امور زیرینایی و توسعه باقی نمی ماند.

رحیمی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی باید در چارچوب وظایف قانونی خود، اهداف تعیین شده را دنبال و اعتبارات تخصیص داده شده را باید به درستی هزینه کنند، تصریح کرد: دیوان محاسبات تلاش می کند تا قبل، حین و بعد از انجام هزینه ها بر نحوه هزینه کرد اعتبارات نظارت کند تا خدای ناکرده تخلفی صورت نگیرد.

وی خواستار توجه بیش از پیش مدیران دستگاههای اجرایی به مسائل مالی و اعتباری دستگاهها شد و گفت: توجه به این مهم از سوی مدیران یک ضرورت است.

رحیمی همچنین از تشكيل كميته اي با عنوان کمیته هم افزایی به منظور صیانت از بیت المال و پیشگیری از تخلفات ملی خبر داد و افزود:  این کمیته با حضور مدير ديوان محاسبات استان، معاون استاندار ،مديركل اقتصاد و دارايي، برخي از مديران دستگاههاي اجرايي و ذيحسابان تشکیل می شود.

رییس دیوان محاسبات با تاکید بر اصلاح برخی قوانین و مقررات به ویژه در حوزه اعتبارات عمرانی تاکید کرد و گفت: این قوانین که بعضا خود تخلف زا هستند باید اصلاح شوند.

وی بروز برخی از تخلفات مالی در دستگاههای اجرایی را ناشی ازعدم آشنایی و اشراف برخی از مدیران به قوانین مالی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه و در دومین روز از هفته دولت، ساختمان اداره كل ديوان محاسبات خراسان شمالی با حضور استاندار، رئيس ديوان محاسبات كل كشور و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.

کد خبر 2357478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha