۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰

بازسازی تهران قدیم توسط یک مجسمه ساز مکزیکی

بازسازی تهران قدیم توسط یک مجسمه ساز مکزیکی

مجسمه ساز مکزیکی شرکت کننده در ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران قصد دارد اثر خود را برگرفته از تهران قدیم بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، كارلوس روبرتو مونگه سانچز  يكی از هنرمندان مكزيكی شركت كننده در اين سمپوزيوم گفت:  تاكنون در 160 سمپوزيوم در 40 كشور شركت داشته ام ولی اين سمپوزيوم در تهران يكی از بهترين سمپوزيوم‌هاست كه تاكنون شركت كردم. به اين دليل كه سازماندهی خوبی داشته و از روز اول سنگ ها آماده بودند و ابزار خوبی در اختيارمان گذاشتند که با اين ابزار می توانيم ظرافت در آثارمان به خرج دهيم، چيزي كه شايد اگر ابزار در اختيارمان نبود به آن نمی رسيديم. اكنون می توانم با صراحت بگويم، من تاكنون 3 سمپوزيوم خيلي خوب در دنيا رفته ام كه يكی در جزاير قناری، ديگری در آرژانتين و ديگری در اينجا (تهران) بوده است.

وی افزود: سالها پيش دوستی عكسی از تهران به من نشان داد كه در آن جوی آبی بود كه يک حركت مارپيچي داشت و اين عكس در ذهن من مانده بود تا اينكه وقتی به ایران آمدم و برج ها و ساختمان های بلند مرتبه را دیدم با خودم گفتم باید آن زیبایی و لطافت که در تهران قدیم وجود داشته باشد به این شهر برگردد.

این مجسمه ساز مکزیکی یادآور شد: تهران قدیم زیبا و معصوم بود و تهران امروز مدرن و امروزی و باید تلفیقی از این 2 عنصر برای زیباتر شدن این شهر چه از نظر روح شهری و چه مبلمان شهری در نظر گرفته شوند.

كارلوس روبرتو درباره اثری كه در سمپوزيم تهران ارائه  می‌دهد، توضیح داد: در اثری كه برای اين سمپوزيوم ارائه می كنم بيشتر به ساختمان، نور و سطوحش فكر كرده ام و سعی دارم با ماده، سازه و نور، فضايی را كه می‌خواهم، بسازم.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران از 23 شهریور تا 15 مهرماه در محوطه باز برج میلاد برپاست و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

 

کد خبر 2372058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha