۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱

تهیه‌کننده فیلم مردمی جشنواره کودک:

«دزد و پری» به احترام انتخاب تماشاگران سریع اکران شود

«دزد و پری» به احترام انتخاب تماشاگران سریع اکران شود

تهیه‌کننده «دزد و پری» تأکید کرد: پس از جشنواره کودک با توجه به تبلیغی که صورت گرفته ذهن آماده پذیرش اکران فیلم است اما اگر اکران فیلم به گذشت زمان بخورد، حتما کار به فراموشی سپرده می‌شود.

بهروز مفید تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دزد و پری» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این ساخته حسین قناعت که توانست پروانه زرین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در جشنواره فیلم کودک اصفهان دریافت کند، اظهار کرد: به احترام انتخاب و استقبال تماشاگران باید شرایط را برای اکران فیلم فراهم کرد. از همان ابتدا که طرح در ذهنمان کلید خورد دنبال این بودیم فضایی را فراهم کنیم که مخاطب کودک به همراه خانواده از فیلم لذت ببرد.

وی افزود: ما این رسالت را برای خود تعریف کرده بودیم که فیلمی بسازیم که بچه‌ها در کنار خانواده در یک فضای لذت‌بخش در کنار هم قرار بگیرند و از فیلم لذت ببرند. من در جشنواره کودک فیلم را در سالن‌های مختلف 3 بار با مردم دیدم و احساس کردم به هدف از پیش تعیین شده خود رسیده‌ایم. باید از فارابی و ارشاد تشکر کنم که قدم‌های خوبی برای حمایت از تولیدات کودک برمی‌دارند و دست‌اندرکاران جشنواره فیلم کودک برای دیده شدن زحمات گروه‌های فیلمسازی تلاش می‌کنند.

در تولید موفقیم اما اکران مناسب نداریم

این تهیه‌کننده درباره اکران فیلم‌های تولید شده در حوزه کودک و نوجوان یادآور شد: ما در حوزه تولید موفق هستیم و حمایت‌هایی صورت می‌گیرد اما در حوزه اکران شرایط مناسبی فراهم نمی‌شود. شاید به همین دلیل است که من در این مدت درباره اکران فیلم از دوستانم مشورت گرفتم و همه سفارش می‌کنند که در حوزه اکران سرمایه گذاری نکنم زیرا بازگشتی برای سرمایه نمی‌توان تصور کرد.

مفید ادامه داد: اگر ارشاد بیش از آنکه در حوزه تولید تلاش کند، حمایت‌هایش را معطوف به حوزه اکران کند می‌توان به آینده سینمای کودک امیدوار بود. باید مخاطب بداند که هر ماه یک خوراک مناسب برای کودکش در سینما وجود دارد اما وقتی این عادت وجود ندارد، بیننده سینمای کودک را فراموش کرده است و از خوراکی که دیگران برایش تامین می‌کنند استفاده می‌کند.

با یک یا دو فیلم نمی‌توان سینمای کودک را احیا کرد

وی تصریح کرد: باید بیشترین تلاش این باشد که فضای اکران سینمای کودک را نهادینه کنیم. با یک یا دو فیلم خوب نمی‌توان سینمای کودک را در حوزه اکران احیا کرد. سینمای کودک باید در سبد هزینه خانواده قرار گیرد که این امر همت سیاستگذاران را می‌طلبد.

تهیه‌کننده فیلم برگزیده تماشاگران در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: به نظرم «دزد و پری» باید هر چه زودتر اکران شود و به احترام انتخاب و استقبال تماشاگران، باید شرایط را برای اکران فیلم فراهم کرد. همه عوامل اشتیاق دارند سریع‌تر حاصل زحمات خود را روی پرده ببینند.

اگر فیلم به زودی اکران نشود فراموش می‌شود

مفید گفت: اکنون بعد از جشنواره با توجه به تبلیغی که صورت گرفته ذهن آماده پذیرش اکران فیلم است اما اگر اکران فیلم به گذشت زمان بخورد، حتما کار به فراموشی سپرده می‌شود چه بسیار فیلم‌هایی که مورد تحسین قرار گرفتند اما در کمد تهیه‌کننده‌ها خاک می‌خورند.

وی در پایان اظهار کرد: جای خالی سینمای کودک در ماه‌های مختلف سال حس می‌شود باید فیلم‌ها به سرعت اکران شود تا مخاطب به دیدن فیلم در حوزه کودک عادت کند.

کد خبر 2387819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha