۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

حجت الاسلام ایزانلو:

افزايش بصيرت و تعميق ارزشهای معنوی در جامعه مهم ترین رویکرد تبلیغات اسلامی است

افزايش بصيرت و تعميق ارزشهای معنوی در جامعه مهم ترین رویکرد تبلیغات اسلامی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: افزايش بصيرت اسلامی و تعميق ارزشهاي معنوی و اخلاقی در جامعه از مهم ترین رویکردهای برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو صبح شنبه در جلسه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، عنوان کرد: تعمیق ارزش های معنوی در جامعه، تبليغات ديني با شيوه هاي مدرن، توسعه فرهنگ مشاركتهاي مردمي در عرصه فرهنگ ديني و ساير برنامه هاي فرهنگي، تقويت سهم كتابخواني در حوزه دين، تأسيس و تقويت كتابخانه هاي مردمي در مساجد به ويژه در مناطق محروم و ساماندهي تبليغات رسانه‌اي در حفظ و ارتقاي هويت اسلامي از مهم ترین اهداف فعالیت معاونت امور فرهنگی تبلیغات اسلامی به شمار می روند.

وی اضافه کرد: در راستای دست یابی به این اهداف این نهاد ضمن ساماندهي و سياست گذاري های لازم، در جهت تحقق برنامه چهارم توسعه فرهنگي دولت گامهاي مؤثري را برداشته و طرحهاي مختلفي را ارئه مي کند.

حجت الاسلام ایزانلو تصریح کرد: بخش فرهنگي در رأس واحدهاي زير مجموعه خود وظايفی نظیر برنامه ريزي مناسب جهت حمايت از هيئات مذهبي جوان و نوپا و فراهم کردن بستر مناسب جهت رشد و تقويت تشكلهاي فرهنگي و مردمي، ارائه پيشنهادات و طرحهاي لازم به منظور شناسایي احزاب، گروه ها و فرق مذهبي و برنامه ريزي مناسب برای پر كردن اوقات فراغت جوانان با استفاده از تكنولوژي امروزي با آموزشهاي متنوع براي بالا بردن سطح اعتقادي آنان را مد نظر دارد.

وی افزايش بصيرت اسلامي و تعميق ارزشهاي معنوي و اخلاقي در جامعه، برگزاري مراسم سخنراني و همايشهاي مردمي در جهت تبيين اهداف انقلاب اسلامي، شركت و تشكيل كنفرانس هاي علمي ويژه به منظور بررسي مشكلات فرهنگي و هنري جامعه و جلب مشاركت و همكاري هاي مردمي و شناخت عوامل و شيوه هاي مبارزه فرهنگي با دستهاي پنهان و مرموزي كه عليه اسلام و انقلاب فعاليت مي کنند را از جمله وظایف فعالان این بخش در استان ذکر کرد.

حجت الاسلام ایزانلو شناخت و به كارگيري ابزار و تكنولوژيهاي فرهنگي، توليد نرم افزارهاي لازم علمي، هنري و تبليغي رايج براي افزايش شعور و آگاهي ملل مسلمان و جوامع بشري، مطالعه و بررسي چگونگي دستيابي به شيوه هاي تبليغي فراگير غير مستقيم و موثر و ايجاد، اداره و هدايت شبكه هاي تبليغي از دیگر وظایف معاونت فرهنگی و امور تبلیغ نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی محسوب می شوند.

به معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این زمینه بیش از هزار و ۲۰۰ روحانی خواهر و برادر در این استان مشغول فعالیت هستند.

 

کد خبر 2426017

برچسب‌ها