۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

مروارید:

مدیریت بازار ایلام نیازمند همکاری و تعامل مردم و مسئولان است

مدیریت بازار ایلام نیازمند همکاری و تعامل مردم و مسئولان است

ایلام - خبرگزاری مهر: استاندار ایلام گفت : مدیریت بازار ایلام نیازمند همکاری و تعامل مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مروارید در نشست هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: کنترل و درج قیمتها باید توسط خود اصناف انجام شود و در بین بازاریان و مردم این مهم فرهنگ سازی شود.

وی افزود: جانمایی، نیاز سنجی و فروش محصولات باید بر اساس مطالعات علمی باشد تا منجر به بی نظمی، گرانفروشی و کم فروشی در جامعه نشود.

استاندار ایلام با اشاره به گران بودن قیمت میوه و تره بار در استان ابراز داشت: ساماندهی بازار میوه و تره بار توسط شهرداری ها و با کمک فرمانداری، متناسب سازی قیمتها با استانهای دیگر و راه اندازی ادارات شهرستان برای سهولت در خدمات رسانی به مردم از اولویت های مهم دولت است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای تامین رفاه و آسایش مردم افزود : ما خدمتگذار مردم هستیم و امروز پاسخگویی شفاف و توضیح منطقی به مردم رویکرد اصلی دولت است و همه مسئولان دستگاه های اجرایی باید در جهت تامین رفاه، آسایش و رضایت مردم تلاش کنند.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه تخلفات باید به صورت تخصصی بررسی شوند تا مدیریت کارآمدی در بازار حاکم شود، گفت: توسعه برنامه ها و تبادل اطلاعات باید در چهار حوزه تعزیرات، بازرسی، قاچاق کالاو ارز و مبارزه با مواد مخدر که با هم در ارتباط هستند می تواند ما را به یک برنامه ریزی منسجم و تصمیم عقلایی برساند چرا اطلاعات مرتبط و نظارت بیشتر میتواند مارا در انجام برنامه ریزی و ارائه راهکارها کمک کند.

وی با اشاره به جایگاه وزارت دادگستری در مجموعه دولت برای تسریع در رسیدگی به تخلفات و کم کردن حجم پرونده ها در قوه قضائیه ابراز داشت: همه اختلافات بین دستگاه های اجرایی و اصناف باید از طریق دولت حل شده و در صورت لزوم به قوه قضاییه ارسال شوند.

این مسئول وی اظهار داشت: بازدارندگی از وقوع تخلف، رسیدگی به شکایات و تخلفات، برخورد با متخلفین، نظارت بر توزیع و اجرای بهتر برنامه اقتصادی از طرف دولت، تنظیم و کنترل بازار، جلوگیری از اخلال در سیستم بازار و حفظ و تأمین بهداشت محیط و مواد خوراکی از اولویت های اصلی دولت است که از قبل وجود داشته است و به لحاظ اهمیت موضوع این امر تشدید شده است.

وی در پایان گفت: تشکیل این جلسات باعث کاهش تخلفات اقتصادی و بهداشتی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از تضییع حقوق مردم و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی شده است.

کد خبر 2428455

برچسب‌ها