۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۱

با حضور منتقدان ادبیات و سینما/

کتاب «قرمز جدی» رونمایی می‌شود

کتاب «قرمز جدی» رونمایی می‌شود

مجموعه‌داستان «قرمز جدی» نوشته دنیا مقدم‌راد که به تازگی منتشر شده، روز جمعه ۵ دی در شهر کتاب ابن‌سینا رونمایی خواهد شد.

دنیا مقدم راد داستان‌نویس با اعلام این خبر، به خبرنگار مهر، گفت: علی‌رغم این‌که این کتاب، یک اثر ادبی محسوب می‌شود، قاعدتا باید در حوزه ادبیات داستانی آن را نقد کرد اما به انتخاب خودم و به دلیل فضای تئاتری و سینمایی جاری در قصه‌ها، منتقدین جلسه نقد آن، محمد رحمانیان، امیر پوریا و سینا دادخواه خواهند بود که درباره درام تئاتری و یا سینمایی جاری در بطن داستان‌ها و قوت و ضعف روایت ها صحبت خواهند کرد.

وی افزود: عنوان مجموعه‌داستان «قرمز جدی» برآمده از ذائقه بصری نویسنده است که حاصل سپری شدن دوره کودکی و نوجوانی‌ام در حوزه تصویر و رنگ و طرح است. واژه اول عنوان، وام دار هنرهای تجسمی و واژه دوم آن تا حد زیادی به هنرهای دراماتیک وابسته است. در نگارش داستان‌ها، هرآنچه مفهوم انتزاعی است و می‌شود برای رنگ قرمز متصور بود، مد نظرم بوده است. بنابراین در مقاطع مختلف داستان‌ها، این سوال مطرح می‌شود که آیا این هم یک مورد قرمز جدی دیگر بود؟

این داستان‌نویس در ادامه گفت: جلسه نقد و بررسی کتاب، روز جمعه ۵ دی از ساعت ۱۶:۳۰ در شهر کتاب ابن سینا واقع در شهرک غرب، روبروی بیمارستان بهمن برگزار خواهد شد.  

دنیا مقدم‌راد، هنرآموخته هنرستان آزادگان، فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر، بیشترین زمان زندگی خود را روی صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخته و در سال‌های اخیر، نگارش فیلمنامه سینمایی و داستان و نمایشنامه و همچنین ترجمه ۳۰ عنوان کتاب کودک از زبان آلمانی را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 2446806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha