۲۴ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۲۲

سرهنگ گلشن زاده:

ترویج و تعمیق فرهنگ و هویت دینی از ماموریت های بسیج است

ترویج و تعمیق فرهنگ و هویت دینی از ماموریت های بسیج است

اراک-معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ترویج، تعمیق و گسترش فرهنگ و هویت دینی افراد جامعه از ماموریت های بسیج برای تحقق ارتش 20 میلیونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن گلشن زاده، عصر چهارشنبه در جشنواره رسانه ای پاسدار شهید محمدمهدی ثامنی، با بیان اینکه بسیج و سپاه با ارتش های دنیا تفاوت دارند، گفت: بسیج و سپاه علاوه بر ماموریت های نظامی در ترویج فرهنگ اسلامی نقش بسیار موثری ایفا می کنند.

وی ادامه داد: تشکیل ارتش 20 میلیونی و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی از مهمترین ماموریت های بسیج به عنوان نیروی مردمی و خود جوش است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بسیج و سپاه عالی، مظلومانه و زاهدانه درخشیدند، افزود: بسیجیان با گذشتن از لذت های مادی و دنیوی در مقابل دشمن تا دندان مصلح ایستادگی کردند.

سرهنگ گلشن زاده ادامه داد: در مباحث علمی هم بسیجیان و نخبگان در دنیا مطرح شدند، تا حدی که انرژی صلح آمیز هسته ای را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند.

وی با تاکید بر اینکه معنویت در جامعه و میان اقشار مختلف مردم باید ترویج شود، گفت: تشکیل ارتش 20 میلیونی و مردمی بسیج نیازمند ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی و هویت دینی ملت ایران است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: تربیت و معرفت، الگوهای چون حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در حوزه های مختلف برای اثرگذاری در اقشار جامعه و تبدیل کشور به مدینه فاضله لازم و ضروری است.

گلشن زاده با بیان اینکه تربیت بسیجی باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: کمک به افزایش کارآمدی نظام، مشارکت در توسعه مادی و معنوی کشور، مشارکت در توسعه کشور در بخش های مختلف زمینه ساز پیشرفت به سوی معرفت و دانش افزایی است.

اقتصاد مقاومتی الگوی جامع اقتصاد پیشرفته مبتنی برآموزه های دینی

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه ریشه همه سعادت ها و نیک بختی ها وجود فرهنگ و بروز بسیاری از مشکلات به دلیل بی فرهنگی است، گفت: عامل هویت ساز و اخلاق محور در جامعه اسلامی و مهمتر از آن عامل انقلاب وجود فرهنگ دینی و اسلامی است.

ابوالفضل امیری ادامه داد: کسانی که در حوزه فرهنگ وارد شده و تولیداتی از خود به جای گذاشتند، براساس حرکت در مسیر فرهنگ دینی و اسلامی موفقیت را از آن خود کردند.

وی با اشاره به اینکه معنویت بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران است، افزود: اقتصاد مقاومتی الگوی جامع اقتصاد پیشرفته مبتنی بر آموزه های دین اسلام است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه می توان فرهنگ را در سه لایه تعریف کرد، گفت: لایه اول معنویت و قدرت تفکر و ایمان قلبی است.

امیری لایه میانی را استفاده از آموزش و نهادینه کردن ارزش های اسلامی برای جلوگیری از توطئه های دشمن و بی تاثیر شدن تحریم ها دانست و افزود: استفاده صحیح از آموزش و مدیریت در بخش های مختلف تولید، مصرف و بهینه سازی بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع می کند.

وی اصلاح تعامل اداری، جلوگیری از دزدی و رشوه خواری، ایستادگی در مقابل ناهنجاریهای جامعه، اصلاح نظام بانکداری را از راهکارهای مهم برای تحقق لایه دوم فرهنگی در جامعه عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه بیرونی ترین لایه فرهنگ لایه روبنایی است، اضافه کرد: این لایه شامل تامین نیازهای بشر چون پوشش، ایمان، عفت و کمال است.

امیری با اشاره به فرازهای دوم و سوم خطبه 233 نهج البلاغه، افزود: حضرت علی (ع) 10 نشانه جامعه دینی آفت زده را بر شمرده و از افراد جامعه برای گام نهادن در مسیر صحیح دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها منشا سعادت و نیک بختی نظام است، اظهار کرد: یکی از دغدغه های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ازبین رفتن فاصله میان دولت و ملت بود، که به برکت انقلاب اسلامی تحقق یافت.

مهمترین هدف تهاجم فرهنگی ایران ستیزی و اسلام ستیزی است

این عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه مهمترین هدف تهاجم فرهنگی ایران ستیزی و اسلام ستیزی است، ملت مسلمان ایران برای حرکت در مسیر امام حسین(ع) و عاشورا و امید به ظهور حضرت مهدی (عج) و در سایه ولایت فقیه در حال پیشرفت هستند.

امیری با بیان اینکه حفظ اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انتقال پیام شهدا به آیندگان ضروری است، اضافه کرد: امروز نزدیک به سه هزار شبکه ماهواره برای رنگ باختن فرهنگ و افزایش مشکلات و معضلات در جامعه تلاش می کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تولید فکر، بصیرت افزایی، بالا بردن هوش و سواد رسانه ای، استفاده نکردن از قدرت نرم، ارتباط دوستانه با اقشار جامعه و تلاش برای پیروزی همیشگی از راه های مقابله با دشمن است.

گفتنی است، در این جشنواره از خانواد های برخی شهدای رسانه استان مرکزی تجلیل شد.

کد خبر 2465304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha