۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱

سالاری:

ظرفیت‌های استان بوشهر در کمتر جایی دیده می‌شود

ظرفیت‌های استان بوشهر در کمتر جایی دیده می‌شود

بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم معرفی بوشهر گفت: ظرفیت‌های استان بوشهر در کمتر جایی دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در پیامی به مناسبت ۱۸ اسفند روز بوشهر با تبریک این روز آورده است: نامگذاری روز بوشهر به مناسبت سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت اقدامی شایسته و درخور تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه بوشهر از دیرباز دارای جایگاه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درعرصه گیتی بوده است، افزود: تاسیس مدرسه سعادت بوشهر که از نخستین‌مدارس در کشور محسوب می‌شود نشان از جایگاه فرهنگی این استان در علم، تعلیم و تربیت است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه باستان شناسان نام بوشهر را در تاریخ و نقش آن در عرصه‌های مختلف ثبت کرده‌اند، گفت: بوشهر نامی پرآوازه است که این دیاربا داشتن ثروت‌های گوناگون معنوی، فرهنگی و اقتصادی به نام خود در تاریخ ثبت کرده است.

سالاری با بیان اینکه فرهنگ هر منطقه به عنوان ساده‌ترین راه برای شناخت آن منطقه است، افزود: با شناخت تاریخ فرهنگ پرمحتوای بوشهر درمی‌یابیم که بوشهر با داشتن هویت با ارزش فرهنگی از افتخارات کشورمان محسوب می‌شود.

استان بوشهر سهم مهمی در تولید ناخالص ملی و توسعه کشوردارد

وی با اشاره به نقش بوشهردر توسعه و اقتصاد ملی بیان کرد: خوشبختانه بوشهر با مساحت اندک خود، سهمی مهمی در تولید ناخالص ملی، توسعه کشور و اقتصاد ملی دارد که این مهم مورد توجه همگان است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است خاطرنشان کرد: این برخورداری در حوزه‌های مختلف، ثروت خداداد و گرانبهایی را در اختیار همگان قرارمی‌دهد تا با نگرشی به محیط مناسب اقتصادی، فرهنگی بوشهر، نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد.

سالاری، هم‌نشینی مردم استان بوشهر با ساحل خلیج فارس را سبب ارتقای جایگاه این استان در حوزه فرهنگ و اقتصاد دانست و تصریح کرد: قرار گرفتن استان بوشهر در ساحل خلیج همیشه فارس به عنوان یک آبراه مهم و راهبردی، ظرفیت‌های بزرگی، که در کمتر استان و شهری در ایران دیده می‌شود فراهم کرده است.

ظرفیت‌های استان بوشهر معرفی شود

وی، پیوند تجارت، کسب علم، ارتباط با جهان بیرونی را از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و گفت: برای رسیدن استان بوشهر به افق چشم‌انداز طراحی شده، برنامه‌ها و طرح‌های مهمی تدوین و در حال اجرا است که امیدواریم با این برنامه‌ها بتوانیم به چشم‌انداز طراحی شده دست یابیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های استان بوشهر بیان کرد: برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر در همه امور باید بهره برد که روز بوشهر هم فرصتی مهم برای معرفی این استان با ارزش است.

سالاری، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران مراسم روز بوشهر آورده است: از زحمات همه دست‌اندرکاران برگزاری روز بوشهر تقدیر و تشکر می‌کنم و آرزوی روزگاری شیرین‌تر در فضای تدبیر و امید برای بوشهر عزیز و بوشهری‌های گرامی را دارم.

کد خبر 2514685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha