۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۳۵

رادیو گفتگو «کمربند فرهنگی» می‌بندد/ «سینما معیار» با کمی تغییرات

رادیو گفتگو «کمربند فرهنگی» می‌بندد/ «سینما معیار» با کمی تغییرات

تهیه‌کننده برنامه «کمربند فرهنگی» از جزییات این برنامه فرهنگی که قرار است از شنبه ۲۲ فروردین هر شب به صورت زنده روی آنتن رادیو گفتگو برود، سخن گفت.

محمدجواد طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه «کمربند فرهنگی» که از رادیو گفتگو به پخش می رسد، گفت: این برنامه هرشب ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۱:۳۰ به شکل زنده روی آنتن می رود و به ابعاد فرهنگی موضوعات و حوزه های مختلف می پردازد.

وی با اشاره به موضوعات این برنامه ادامه داد: سند جامع علمی کشور، سند فرهنگی، شورای انقلاب فرهنگی و بررسی فعالیت های آن، مباحث دانشگاهی، حوزه کتاب و حتی جنبه های فرهنگی مسایل هنری از جمله محورهای این برنامه است.

این تهیه کننده رادیویی در توضیح جزییات این برنامه توضیح داد: «کمربند فرهنگی» یک برنامه گفتگومحور است که در آن مسئولان مرتبط با حوزه های مختلف دعوت شده و به شکل حضوری با کارشناسان سخن می گویند.

این برنامه که به تهیه کنندگی مشترک محمدجواد طالبی و نازنین کتابچی تهیه و تولید می شود، از شنبه ۲۲ فروردین روی آنتن رادیو گفتگو می رود.

«سینما معیار» با کمی تغییر روی آنتن می رود

طالبی که در حال حاضر برنامه «سینما معیار» را هم در همین شبکه در دست تولید دارد در این باره گفت: این برنامه پنجشنبه ها ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می شود و کارشناسان و سینماگران درباره موضوعات و مصداق های مسایل اکران در آن سخن می گویند.

وی با اشاره به تغییراتی که این برنامه در سال جدید خواهد داشت، عنوان کرد: «سینما معیار» دو سال است که هر هفته روی آنتن می رود. ما در سال اولی که برنامه شروع شد به موضوعات کلی سینمای ایران می پرداختیم و در سال دوم یعنی سال ۹۳ به صورت مصداقی به فیلم های سینمایی پرداختیم و حالا قرار است امسال از اردیبهشت ماه که در واقع آغاز این برنامه هم هست دوباره هر دو رویکرد مسایل کلی سینمای ایران و بحث درباره فیلم های روز و در حال اکران را با هم داشته باشیم.

طالبی اضافه کرد: در این برنامه یک ساعته حدود ۳۰ دقیقه به نقد و بررسی و صحبت درباره فیلم های در حال اکران اختصاص داده می شود و حدود ۳۰ دقیقه هم به موضوعات و چالش های سینمای ایران از جمله میزان فروش فیلم ها، درآمد سینماگران از بخش تولید، شخصیت پردازی و... پرداخته می شود.

تهیه کننده «سینما معیار» تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه اکران فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی را هم داریم قرار است در چند جلسه به طور ویژه به سینمای مذهبی و تاریخی بپردازیم.

وی در پایان از اینکه قرار است موسیقی و ریتم برنامه «سینما معیار» تندتر شود خبر داد.

رادیو گفتگو روی موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز دریافت می شود.

کد خبر 2528065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha