۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸

با حضور مدیر کل بنیاد شهید استان تهران/

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد

ری- مراسم تکریم مادران و همسران شهدا درحسینیه شهدا با حضور مدیر کل بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران برگزار شد .

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز مراسم تکریم مادران و همسران معظم شاهد در حسینیه شهدا با حضور کثیری از خانواده های معزز شهدا برگزار شد .

نادر نصیری در این مراسم اظهار داشت: تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده و آنها را تشویق می کردند از وظایف خادمین شهداست .

مدیر کل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران افزود: اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

وی ادامه داد: اگر حماسه همسران شهیدان نبود معلوم نیست چه بر سر این خاک می آمد اما آنها مردان و همسران خود را همچون رباب، لیلا و زینب کبری(س) برای حضور در خط مقدم جبهه تشویق می کردند.

حجت الاسلام عباسی کیا سخنران این مراسم نیز اظهار داشت: پسران ام البنین به امر مادر و با رغبت و اشتیاق هر چه تمام تر، به عنوان محافظان و حامیان برادر و امام خود، رهسپار مکه شدند.

وی ادامه داد:ام البنین که در این زمان منتظر واکنش و دستور امام زمان خود، نسبت به این اتفاقات بود، پیوسته در جریان اخبار مدینه و واکنش امام قرار می گرفت و هنگامی که امام قصد مکه کرد، پسران خود را جهت همراهی و محافظت کردن از امام حسین(ع) و اهل بیت او، به همراه ایشان به مکه فرستاد و خود مثل مردی، سرپرستی تنها عروس و نوه خود در مدینه را به امید برگشتن امام و یارانش از مکه، به عهده گرفت.

وی افزود : در سالروز وفات ام‌البنین که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته است، ایثار و فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و اوراق تاریخ را به نام گذشت‌ها و خلوص و تلاش‌های آنان مزین می‌کنیم و عملکرد این بانوان فداکار را پشتوانه‌ای برای نسل امروز قرار می‌دهیم.

عباسی کیا یادآور شد: مادران و همسران شهدا در طول ۸ سال دفاع مقدس حماسه های جاویدی ساختند که قلم توانایی نوشتن آن نیست و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد و آنان با صبر و استقامت خود دشواری ها را تحمل کردند و هم اکنون نیز در تمام عرصه های مختلف کشور حضوری پررنگ دارند و دیگر بانوان کشور را پیوسته به این حضور تشویق می کنند.

این فعال فرهنگی گفت: همسران شهدا هم با تربیت یادگاران همسران خود، آنها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می کنند و چه بسا همسرانی که خود دارنده رتبه های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آنها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده اند.

کد خبر 2528146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha