۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۶:۲۸

دبیر اجرایی خانه كارگر خراسان شمالی:

سهمیه بیمه ساختمان با تعداد متقاضیان همخوانی ندارد

سهمیه بیمه ساختمان با تعداد متقاضیان همخوانی ندارد

بجنورد- دبیر اجرایی خانه كارگر خراسان شمالی گفت: میزان سهمیه اختصاص داده شده به بیمه کارگران ساختمانی با تعداد متقاضیان این استان همخوانی ندارد.

فرهاد هدایتی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: متقاضیان بیمه ساختمان استان بیش از سهمیه اعلام شده است و بسیاری از كارگران ساختمان به دلیل نبود ظرفیت کافی، تحت پوشش بیمه كارگری نیستند.

وی در ادامه اظهار داشت: وجود قراردادهای سفید امضاء بین كارگران و كارفرمایان یکی از دغدغه های مهم جامعه کارگری در کشور و به تبع آن در این استان است.

هدایتی اخذ چک های سفید امضاء از سوی کارفرمایان را در هنگام عقد قرارداد با کارگران مورد اشاره قرارداد و گفت: این اقدام بدون شک درآینده برای کارگران مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی نداشتن امنیت شغلی كارگران را از دیگر مشكلات جامعه کارگری استان عنوان کرد و اظهار داشت: این امر ناشی از نبود صنعت مناسب و عدم وجود زمینه های مناسب كار و اشتغال در خراسان شمالی است.

هدایتی با توجه به خیل جوانان جویای کار در استان تصریح کرد: امروز شاهد وجود متقاضیان کار در بخش های مختلف هستیم اما به دلیل نبود كارمناسب، جوانان از بیکاری رنج می برند و بنابراین مسئولان استان باید با برنامه ریزی زمینه کار و اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.

وی در ادامه بر رعایت مسائل ایمنی کارگران تاکید کرد و گفت: متاسفانه بیشترین حوادث کارگری تاکنون در صنعت ساختمان دیده شده و این امر می طلبد که کارفرمایان در کارگاههای بزرگ و کوچک، بر رعایت نکات ایمنی، همچون بستن کمربند در ارتفاع و یا استفاده از کلاه ایمنی در هنگام کار تاکید کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی در مورد عضویت کارگران در خانه کارگر افزود: تمامی کارگران مشمول قانون کار که تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند، می‌توانند با مراجعه به خانه کارگر استان، به عضویت خانه کارگر درآمده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان جمعیتی بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر دارد.

کد خبر 2763465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha