۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲

فیلم كوتاه «قمارباز» آماده نمایش شد

فیلم كوتاه «قمارباز» آماده نمایش شد

شیراز- فیلم كوتاه «قمارباز» به نویسندگی و كارگردانی كریم لک زاده آماده نمایش شد.

کریم لک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در این فیلم کوتاه بهزاد دورانی پس از هشت سال مقابل دوربین قرار گرفته و ایفای نقش کرده است، گفت: بهزاد دورانی بازیگر فیلم «باد ما را خواهد برد» به کارگردانی عباس کیارستمی است که در سال ۱۳۷۸ ساخته شد و وی پس از آن تنها در یک فیلم بازی کرد.

وی ابراز کرد: قصه این فیلم ۲۰ دقیقه ای در روستایی به نام علیمستان روایت می شود که در آن قتلی صورت گرفته و در ادامه فیلم برای باز شدن گره قصه وارد ذهن سه قمارباز می شویم و از واقعیت به دنیای ذهن آن ها می رویم.

این کارگردان فیلم کوتاه در ادامه عوامل ساخت این فیلم کوتاه را معرفی کرد: بهزاد دورانی، حامد نجابت و شهباز عباسی از بازیگران این فیلم هستند و رضا رزم طراح صحنه و لباس، پویان رنجبر به عنوان تصویربردار، پویان شعله ور در مقام تدوینگر، ساسان کاوه به عنوان صدابردار، احمد محمد کرمی دستیار کارگردان و مهدی رشیدی به عنوان تهیه کننده در ساخت این فیلم همکاری کردند.

لک زاده، گفت: اولین و مهمترین حضور این فیلم در جشنواره ها، حضور در جشن خانه سینما و یا جشنواره فیلم کوتاه تهران خواهد بود.

این فیلم كوتاه داستان دو قمارباز را روایت می كند كه در یك روستای كوهستانی پوشیده از مه و برف قمارباز پیری را برای به دست آوردن پول‌هایش بی‌هوش می‌كنند، آن‌ها او را به خانه قدیمی خودش می‌برند و در حیاط خانه، زیر یك درخت خاك می‌كنند. نیمه‌های شب دو قمارباز بر سر سهم پولشان قمار می‌كنند كه پیرمردِ قماربازِ زیرخاك، همچنان زنده است یا نه! آن‌ها او را از زیر خاك بیرون می‌آورند... او زنده است!

كریم لک زاده پیش از این فیلم های كوتاه موفقی چون جنایت و مكافات، من آبادان رفتم جنگ و ژیلا را كارگردانی كرده است.

این کارگردان فیلم های کوتاه و مستند همچنین جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و خارجی كسب كرده است.

کد خبر 2855034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha