۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶

گزارش مهر؛

اعتراض مردم «قره‌پشتلو» زنجان به وضعیت آب/مشکل به زودی رفع می شود

اعتراض مردم «قره‌پشتلو» زنجان به وضعیت آب/مشکل به زودی رفع می شود

زنجان - همزمان با روزهای گرم تابستان مشکل کمبود آب و تنش آبی باعث شده مردم بخش قره پشتلو به وضعیت تامین آب در این منطقه اعتراض کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اهالی بخش قره پشتلو به دلیل کمبود آب در این منطقه اعتراض کردند و خواستار رفع وضعیت نامناسب آب در منطقه قره پشتلو و شهر ارمغانخانه شدند.

بخشدار منطقه قره‌پشتلو استان زنجان گفت: مشکل کم‌آبی در منطقه قره‌پشتلو همه ساله وجود دارد و برای رفع مشکل برنامه گسترده در دست اقدام داریم.

احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: متاسفانه در فصل تابستان به‌دلیل تقلیل منابع آبی مجبور به جیره‌بندی آب منطقه می‌شویم.

وی علت اعتراض مردم نسبت به مشکل کم‌آبی منطقه را در مضیقه بودن آن‌ها عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از تعدادی از پروژه‌های در دست اجرا از قبیل مجتمع آبی،  این مشکل تا حدودی مرتفع خواهد شد.

محمدی،  ساخت سد بعثت را به‌دلیل مشکلات اداری و مالی تعطیل اعلام کرد و گفت: متاسفانه منابع آبی که در حال‌حاضر استفاده می‌شود، به‌دلیل تامین از آب‌های سطحی،  پایدار و مطمئن نیستند.  

وضعیت آب شرب ارمغانخانه ضعیف است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان نیز در خصوص وضعیت آب در این بخش گفت: وضعیت آب شرب ارمغانخانه ضعیف است و به علت قرار گرفتن در فصل تابستان تنش آبی در این منطقه وجود دارد.

علی محمد نادر خانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب به‌کندی صورت می‌گیرد،  افزود: در بخش قره پشتلو با مشکل شدید کمبود آب مواجه هستیم و با توجه به اینکه پایه و زیرساخت در این منطقه از گذشته ضعیف است باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی ریشه ای صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و آب این منطقه از آبهای سطحی تامین می شود در نتیجه تنش آبی در این منطقه بالات و مردم با مشکلات مختلفی مواجه هستند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: حفاری‌های لازم را در منطقه انجام دادیم و وضعیت تامین آب شرب منطقه قره پشتلو بهبود یافته است.

نادر خانی تأکید کرد: اوایل پاییز مشکل آب شرب قره پشتلو برطرف می‌شود و برای سالهای آینده مشکلی در زمینه تامین آب شرب منطقه قره پشتلو  وجود نخواهد داشت.

کد خبر 2877682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha