۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۹

توسط نشر ققنوس صورت گرفت؛

انتشار ترجمه آثاری از مایکل کروگروس و رومن چپلر

انتشار ترجمه آثاری از مایکل کروگروس و رومن چپلر

سه کتاب از آثار مایکل کروگروس و رومن چپلر با ترجمه مریم تقدیسی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، «کتاب سوال»، «کتاب تغییر» و «کتاب تصمیم» ۳ عنوان و نوشته مشترک مایکل کروگروس و رومن چپلر هستند که به تازگی با ترجمه مریم تقدیسی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده اند.

در «کتاب تصمیم» ۵۰ الگو برای تفکر راهبردی ارائه شده است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های اروپاست که چکیده‌ای از ۵۰ تدبیر برای تصمیم‌گیری را در بر می‌گیرد؛ از جمله ماتریس آیزنهاور برای مدیریت زمان تا الگوهای کمتر مشهور اما به همان اندازه سودمند مانند الگوی پنیر سوئیسی. این کتاب به مخاطب خود در برنامه‌ریزی پروژه یا ارزیابی ایده کاری کمک می‌کند. همچنین از دیگر اهداف نویسندگانش این بوده که خواننده اثر، خود را بهتر بشناسد. ساده کردن مشکلات و رفتن به سمت تصمیم گیری صحیح، دیگر هدف عمده این کتاب است. 

در ابتدای کتاب نوشته شده است: «این کتاب برای کسانی نوشته شده که هر روز با مردم سر و کار دارند. اعم از این که معلم، استاد، خلبان یا مدیر ارشد باشید بارها و بارها با این سوالات مواجه می شوید: چطور می توانم تصمیم صحیح بگیرم؟ چطور می توانم به خودم یا تیمم انگیزه بدهم؟ چطور می توانم اوضاع را تغییر دهم؟ چطور می توانم بهتر کار کنم؟ و در مورد مسائل شخصی تر: دوستانم درباره ام چه می گویند؟ آیا در این جا و در زمان حال زندگی می کنم؟ چه می خواهم؟»

هم کتاب مذکور و هم ۲ عنوان دیگر همگی با تصویرگری فلیپ ارنهارت همراه هستند. نسخه اصلی کتاب «تصمیم» در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است. 

این کتاب با ۱۷۳ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب بعدی، «کتاب تغییر» نام دارد که ۵۰ الگو برای توصیف رخدادها را شامل می شود. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسیده است.

کتاب مذکور درباره مفهوم تغییر است؛ از تغییرات کوچک و ظاهرا بی اهمیت در زندگی روزمره تا تغییرات بزرگ و غیرقابل درک در تاریخ دنیا. این کتاب همچنین درباره احساسات آزارنده‌ای است که هنگامی که باید وضعیت موجودمان را تغییر بدهیم، با آن روبرو می شویم. چرا مدام وقت کم می آوریم؟ چرا همه چیز این قدر پیچیده شده است؟ آیا دموکراسی شیوه صحیح حکومت است؟ چه کسی بر دنیا حکمرانی می کند؟ چرا غیرقابل اعتماد شده ایم و چرا سفرهای هوایی این قدر ارزان شده اند؟ از جمله سوالاتی هستند که پاسخ شان در این کتاب درج شده است. 

توصیفی از دنیای ما، توصیف دنیای من، تغییر دنیای من و تغییراتی در دنیای ما، سرفصل های اصلی این کتاب هستند که عناوینی چون «الگوی برند»، «الگوی تعصب»، «الگوی روز قیامت»، «الگوی دیکتاتوری»، «الگوی پایداری»، «الگوی جی _ صفر» و ... را در بر می گیرند.

این کتاب با ۱۷۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب دیگر نیز «کتاب سوال» نام دارد که نسخه اصلی اش در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسیده است. این کتاب برای رسیدن به پاسخ یک سوال نوشته شده است: «چرا مردم به ندرت سوالات واقعا خوب می پرسند؟»

نویسندگان کتاب در دستورالعمل استفاده از آن نوشته اند: بحث و گفتگو کردیم، فکر کردیم و خواندیم. و مهم تر از همه کاری را انجام دادیم که اغلب انجام نمی دهیم: سوال کردیم. و آن آزمون به کتابی تبدیل شد که هم اکنون در دست‌های شماست: ۵۷۷ سوال بحث برانگیز، تفکربرانگیز، جذاب، آموزنده و هشداردهنده. 

پیش از شروع مطالب کتاب، نویسندگان بخشی را به عنوان «چهار قانون بازی» اختصاص داده‌اند که به این شرح است: ۱- زیاد به سوال فکر نکنید و اولین پاسخی را که به ذهنتان می رسد بنویسید. ۲- موضوع صحیح بودن پاسخ ها نیست بلکه صادقانه بودن آن هاست. ۳- پاسخ ها لزوما نباید به قوت خود باقی بمانند. می‌توانید در آن ها تجدید نظر کنید. ۴- همه ما افرادی را که پاسخ های خوب می دهند تحسین می کنیم. و افرادی را که سوالات خوب می پرسند بیشتر تحسین می کنیم. ولی بیش از همه تحت تاثیر کسانی قرار می گیریم که خوب گوش می کنند.

این کتاب با ۱۶۸ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2903415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha