۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۵

تفسیر ۵۲ ایده طلایی از کارن مکریدی چاپ شد

تفسیر ۵۲ ایده طلایی از کارن مکریدی چاپ شد

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» با عنوان فرعی «تفسیر ۵۲ ایده طلایی از کارن مکریدی» نوشته ناپلئون هیل با ترجمه مریم تقدیسی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثری کلاسیک است که در آن مراحل سیزده گانه دستیابی به ثروت شرح داده شده بود. نسخه ای که انتشارات ققنوس ترجمه آن را چاپ کرده، در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسیده است.  

وقتی ناپلئون هیل، نوشتن این کتاب را به پایان رساند، حتی خود او که پدر مثبت اندیشی بود، نیز نمی دانست پیش بینی کند کتاب کوچکش، چقدر تاثیرگذار خواهد بود. اندرو کارنگی صنعتگر متمول، از ناپلئون هیل خواست درباره موفقیت تحقیق کند و فلسفه  ای پدید آورد که بتوان شاخص های موفقیت را با آن تعریف کرد. هیل این کار را پذیرفت و زندگی اش را وقف آن کرد. او به نحو غیرمنتظره ای موفق شد با رهبران بزرگی چون هنری فورد، چارلز شواب، جان راکفلر، توماس ادیسون و تئودور روزولت ملاقات کند. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» نتیجه این کار بود که برای اولین بار در سال ۱۹۳۷ به چاپ رسید.  

این کتاب ۵۲ بخش مختلف دارد که برخی از عناوین آن عبارت اند از: نگهبانی برای ذهنتان بگمارید، مرز پشتکار و حماقت، ضمیر ناخودآگاه هرگز نمی خوابد، کنترل و عدالت، افکار قدرت دارند، ایمان مختص دین نیست، ایمان را از طریق تجسم بپرورانید و ...

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

واکنش سریع و علنی این شرکت که مدیرعامل آن جیم برک مسبب آن بود، قاطعانه موقعیت شرکت جانسون و جانسون را به عنوان شرکتی که منافع مردم را در اولویت قرار می دهد تثبیت کرد. این کار برای آن ها صد میلیون دلار هزینه برداشت و ارزش سهام بازار هم هفت درصد تنزل یافت، ولی دارو باقی ماند و دوباره به سرعت اعتماد بازار را به خود جلب کرد. جیم برک می دانست یکی از وظایف رهبران موفق این است که بدون در نظر گرفتن مقصر، مسئولیت کامل کار را به عهده بگیرد.

این درسی بود که پریر درباره آن چیزی نمی دانست. در سال ۱۹۹۰، مقداری بنزین در قوطی های پریر کشف شد. شرکت ۱۶۰ میلیون قوطی را از سراسر دنیا جمع کرد، ولی به موقع اطلاع رسانی نکرد. جیم برک مسئول شرکت جانسون و جانسون در تلویزیون ملی صحبت کرده بود و رسانه ها هم دائما در حال اطلاع رسانی بودند. همین حضور مرئی او و بر عهده گرفتن مسئولیت به طور شفاهی باعث شد مردم دوباره به او اعتماد کنند. در حالی که پریر نمی دانست چطور باید واکنش نشان دهد. کسب و کار او بر اساس خلوص طبیعی بنا شده بود و وجود بنزن در این میان نه خالص بود و نه طبیعی! آن ها ظاهرا سعی کردند موضوع را بی اهمیت جلوه دهند و مخفی کاری کنند که همین امر باعث تشدید نگرانی مشریانشان شده بود. مثلا، با این که اعلام کردند قصد دارند محصولشان را از سراسر دنیا جمع آوری کنند، فقط یک مرکز تماس در انگلستان دایر کردند. شرکت پریر هنوز فعال است ولی فروش آن هرگز به میزان فروش قبل از سال ۱۹۹۰ نرسید.

این کتاب با ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار ریال به چاپ رسیده است.

کد خبر 2870410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha