۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۸

در اصفهان؛

۵۰ تیم بازرسی بر فروشگاه‌های پوشاک و لوازم التحریر نظارت می‌کنند

۵۰ تیم بازرسی بر فروشگاه‌های پوشاک و لوازم التحریر نظارت می‌کنند

اصفهان - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، ۵۰ تیم بازرسی بر روی فعالیت فروشگاه‌های پوشاک، لوازم التحریر، کیف و کفش نظارت می‌کنند.

جواد محمدی فشارکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بررسی‌هایی که روی اصناف مختلف مرتبط به مدارس انجام گرفت لوازم التحریر و پوشاک بیشترین موارد تخلف را داشتند.

وی با اشاره به اینکه آمار تخلفات این دو صنف کمتر از سال گذشته بود، تصریح کرد: این طرح ویژه بازرسی پاییزه در آستانه بازگشایی مدارس از ۱۶ شهریور تا ۱۷ مهر ماه در استان اصفهان اجرا می شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان داشت: بازرسی ها بر روی فروشگاه های پوشاک، کیف، کفش و لوازم و تحریر متمرکز است و چهار تیم بازرسی نیز در نمایشگاه پاییزه مستقر است که کنترل بر فروش اجناس را به طور لحظه ای رصد می کنند.

وی با بیان اینکه بازرسی ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۱ شب انجام می‌شود، گفت: بازرسی‌ها به صورت تخصصی و صنفی صورت می‌گیرد که علاوه بر این ۲۰ تیم بازرسی به صورت نامحسوس بر عملکرد مغازه ها نظارت دارند و حتی اقدام به خرید صوری همانند دیگر مشتریان می‌کنند که در صورت تخلف، جنس را برگردانده و با اعمال قانون و نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به اداره کل تعزیرات حکومتی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی اصناف، اتحادیه ها نیز نسبت به بازرسی واحدهای صنفی خود اقدام می کنند، گفت: بازرسی اتحادیه‌ها بیشتر بر روی مسائلی همچون داشتن پروانه کسب مغازه ها و یا رعایت دستورالعمل‌های صنفی معطوف است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه بازرسی اتاق اصناف به صورت تخصصی بوده و با گران فروشی، تقلب و ... برخورد می کند، تصریح کرد: متاسفانه در آستانه مهر ماه بیشتر تخلفات مربوط به گران فروشی واحدهای صنفی و همچنین عدم نصب نرخ نامه و یا برچسب قیمت است.

وی گفت: بعد از دریافت پروانه کسب دومین اقدامی که یک واحد صنفی باید انجام دهد مربوط به نصب نرخ‌نامه است که در صورت نبود آن به عنوان تخلف با مغازه‌دار برخورد می شود.

محمدی فشارکی تاکید کرد: شهروندان باید از مغازه دار فاکتور دریافت کنند چراکه متصدی طبق قانون ملزم به ارائه فاکتور است، همچنین فروشنده موظف است فاکتورهای خرید خود را به بازرسان اصناف تحویل دهد.

وی افزود: با ارائه فاکتور به مشتری، درصد گران فروشی و کم فروشی‌ها در بازار کاهش می یابد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه بعد از طرح ویژه بازرسی مهر ماه، طرح شناسایی واحدهای بدون پروانه کسب به صورت گسترده در دستور کار قرار خواهد گرفت، بیان داشت: با این اقدام تخلفاتی که در عرضه صورت می گیرد کمتر خواهد شد چراکه این تخلفات اغلب توسط واحدهای صنفی انجام می شود.

کد خبر 2916296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha